Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väl inrökt hus  (läst 2625 gånger)

Hårhäxan

• Västerbotten
Väl inrökt hus
« skrivet: 17 maj-11 kl 18:31 »
Funderar på att köpa ett 60-tals hus. Men de par som byggde huset har bott där hela tiden och båda rökte innomhus! Nu står huset tomt och man får allergianfall av att vara där inne. Det är vidrigt!!!!

Så nu undrar jag om man byter golv, innertak och väggskivor, kök och badrummen, får man bort lukten helt då eller går lukten ut i isoleringen? Det är hemskt där inne!!!! Och framför allt kan en allergiker visstas i huset utan att känna det ursprungliga inrökta äckel päckel lukten??

Är vi dumma om vi köper ett allt igenom inrökt hus?

Lycka

• Ångermanland
SV: Väl inrökt hus
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 19:11 »
Ta kontakt med ett saneringsbolag och hör vad de säger.
De är ju experter.
Hedemorahöns

robowich

• Öland
« Svar #2 skrivet: 05 jun-11 kl 23:56 »
Man brukar ju Ozon-behandla dessa typer av nikotinförgiftade objekt

//R

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 06 jun-11 kl 02:34 »
Är vi dumma om vi köper ett allt igenom inrökt hus?

Lite. Jag skulle nog sett mig om efter ett annat. Jag bodde forut i en lagenhet dar det lagats mycket kryddstark mat och den lukten gick aldrig ur vaggarna trotts att vi bytte det mesta som gick.

Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser