Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gräsand  (läst 8826 gånger)

galdur

• -
Gräsand
« skrivet: 19 maj-11 kl 07:51 »
Hur länge ruvar en gräsand? En söt liten dam har lagt 6 ägg i vår gödselstack ::) och den ska köras bort men detta får ju vänta till äggen är kläckta, och jag är nyfiken på när dom kan tänkas göra det! ;D Hon har legat där sedan onsdag i förra veckan, då såg jag henne så det är möjligt att hon legat längre. Rädd är hon inte, ligger platt kvar när man går förbi och glor på en med onda ögat! ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Gräsand
« Svar #1 skrivet: 19 maj-11 kl 11:07 »
Så rolig and! :) Spännande å se dom nykläckta sen...
Borde ju vara som andra ankor, runt 28 dygn, men gardera dig att det är som myskankor, 35 dagar.
Lycka till! :)
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

galdur

• -
« Svar #2 skrivet: 19 maj-11 kl 12:41 »
Tack för svaret! Jag hoppas få se dom små innan hon tar med dom till vår damm sen gömmer dom sig i det höga gräset och är ju omöjliga att se och snabba som pilar på vattnet ;D Då är det bara att stå ut med gödselhögen ett tag till då ::) ;D

Pata

• Ångermanland
    • Naturens Skafferi
« Svar #3 skrivet: 19 maj-11 kl 13:32 »
Enligt wikipedia 21-29, de flesta andra uppgifter säger runt 26 dagar, så det är nog det vanligaste.

galdur

• -
« Svar #4 skrivet: 25 maj-11 kl 09:15 »
I morse var både mamma anka och äggen borta :'( Inte en liten skalrest syns så jag tror att räven hittat boet :-\

Kista

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 28 maj-11 kl 21:51 »
I morse var både mamma anka och äggen borta :'( Inte en liten skalrest syns så jag tror att räven hittat boet :-\
Fy vad tråkigt :( har hänt här med många gånger, dock misstänker jag mink, eftersom det är ute på öarna i sjön.

Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser