Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Surons vändning?  (läst 1719 gånger)

prince

Surons vändning?
« skrivet: 19 maj-11 kl 18:57 »
Ni som har en suro, hur ofta vänder eran sig?  Var gång jag tittat till min så är den tippad framåt..  aldrig rakt upp eller bakåt....  Hur ofta flyttar den sig? ???

Attes matte

• Jämtland
SV: Surons vändning?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-11 kl 19:21 »
Den vaggar långsamt hela tiden fram och tillbaka. Vet dock inte hur lång tid den tar på sig att vända helt från ena sidan till den andra dock. En halvtimme kanske...? Sätt dig och kolla på den i tio minuter. Har den inte rört sig alls på den tiden så är det nåt som inte är som det ska.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

fauve

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 maj-11 kl 19:23 »
Funkar vändarmotorn?

Hörs ju ett surrande ljud från den hela tiden och om den inte fungerar så borde det höras på (bristen av?) ljudet kan jag tycka.

prince

« Svar #3 skrivet: 19 maj-11 kl 20:04 »
Den vaggar långsamt hela tiden fram och tillbaka. Vet dock inte hur lång tid den tar på sig att vända helt från ena sidan till den andra dock. En halvtimme kanske...? Sätt dig och kolla på den i tio minuter. Har den inte rört sig alls på den tiden så är det nåt som inte är som det ska.

/Sara

Har suttit nu och kollat..  Vändarmotorn surrar hela tiden..  Den vaggar inte långsat utan ca car 10 minuter så hoppar den fram ett " hack" lokcosm och man hör ett knäpp...  Har dock inte ännu sett om den gör å åt båda håll eller om den bara går åt ett håll...

Ska den knäppa och flytta sig som om det vore hack liksom?

Weasel

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 maj-11 kl 20:13 »
testa lossa skuven lite på motsatt sida om vändmotorn. min gjorde likadant.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

prince

« Svar #5 skrivet: 19 maj-11 kl 22:42 »
TACKAR!!!!!

Nu vänder den åt båda hållen som den ska!!  Jag fick be mannen lossa på skruven  !  Nu fungerar den kt bättre.Den knäpper fortfarande men vänder åt båda hållen som den ska !

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 20 maj-11 kl 09:16 »
Ett tips om man är osäker på om den vänder är att lägga något på ena sidan som kan ramla ner om den lutar sig åt det hållet. Jag var säker på att min inte fungerade eftersom den var åt samma håll varje gång jag tittade till den.. tills jag testade att lägga en av plastväggarna (för att få äggen att stå upp) på den höga sidan. Nästa gång jag tittade till den  låg plastgrejen på bordet istället.

Nu vet jag ju att du hade hittat problemet men om någon annan med Suro söker på tråden och har samma problem kan det ju vara ett bra tips om man inte har tid att sitta och titta till den. :)
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser