Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  behövs värmelampa trots hönsmamma?  (läst 2543 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
behövs värmelampa trots hönsmamma?
« skrivet: 22 maj-11 kl 09:35 »
Min Rirhöna har fått ett par små kycklingar och dom bor ute i hönshuset i en separat bur. Buren är placerad längst in i hönshuset.  Ytterdörren står öppen på dagarna för att hönsen ska kunna gå ut och in och ev värpa.  Kan det komma drag på dom eller skyddar deras mamma dom för detta?  Tänkte om jag behövde sätta in en värmelampa?   Jag har ju ett gäng 4 veckors som bott ute i hönshuset i ca 1 vecka, dom har ju visserligen värmelampa ännu men dom är ju däremot maskinkläckta.

flax

• Halland
SV: behövs värmelampa trots hönsmamma?
« Svar #1 skrivet: 22 maj-11 kl 09:58 »
Jag har aldrig haft värmelampa till naturruvade kycklingar.
De klarar sig utmärkt med hönan!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: behövs värmelampa trots hönsmamma?
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 10:43 »
Lika här. Enda gången jag har haft värmelampa är om hönan bestämt sig för att få kycklingar lite fel årstid. ::) Dvs. mitt i svinkalla vintern. Heller om det är väldigt många kycklingar på en höna så att de kommer att "växa" ur mamman innan de är redo för att klara sig utan hennes värme (t.ex. hos Emil där en höna modell mindre hade ca 30st kycklingar, allt gick ju bra med att sprätta runt, mata o så men när det kom till att värma allihopa samtidigt efter en liten tid så fick ju inte alla plats under henne).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

289 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser