Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta plats att hyra i kläckare, hur gör man? (Varberg)  (läst 1463 gånger)

johan/sandra

• Gäst
Har försökt på alla vis att få tag på plats i kläckare för lite ägg, men alla verkar ha stängt av den för säsongen... Letade i annonser också men hittade inget, någon som har tips på hur man hittar någon?

gernsö

• Skåne
SV: Hitta plats att hyra i kläckare, hur gör man? (Varberg)
« Svar #1 skrivet: 27 maj-11 kl 23:28 »
jag bor en bit bort men om du är intresserad så kan jag kläcka dem åt dig. bor mellan landskrona och kävlinge.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

johan/sandra

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 maj-11 kl 23:32 »
Tack, jättesnällt, men det är bara 10-12 ägg, så det blir för långt att åka...

Turnit

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 maj-11 kl 06:32 »
Jag bor i Ale, har en väninna som kör till GBG en gång i veckan. Kan du leverera till henne, hon bor mellan kungsbacka och Varberg så kan jag möta upp i GBG.

Min kläckare är ledig om 3v, då startar jag om den igen.

Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 28 maj-11 kl 06:36 »
Om äggen kan levereras ikväll eller imorgon till utanför Falkenberg, så kan nog min bror ta med dem till mig. Återtransport bör kunna ordnas på motsvarande sätt.

Bor i nv Skåne. Har inte hunnit kolla med min bror om det är ok, men kan ringa honom om det är intressant. Skicka pm i så fall.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

torpare2

• Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 28 maj-11 kl 09:01 »
Har du kollat med ditt lokala rasfjäderfäförbund? De hyr ju ofta ut kläckare. Annars har jag nyligen lyckats kläcka i ugnen: Kolla temperaturen med bara lilla lampan på. Om den är rätt kan du lägga äggen på gallret, ett skydd direkt framför lampan och en långpanna med vatten under.

Dela detta:

* Inloggade just nu

391 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser