Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rumsren  (läst 4100 gånger)

trassla

• Gäst
rumsren
« skrivet: 29 maj-11 kl 18:28 »
Våran lilla killing som varken vill eller kan bo ute hos de andra getterna, bor inne hos min son, som jag tidigare skrivit. Han har snickrat ihop en låda och lagt halm i den och där gör hon sina behov. Hon går ut och in som hon vill, men är hellre inne vid dåligt väder och på kvällen. Hon ligger gärna i sängen och går när hon behöver till sin låda. En klok liten get ;)

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
SV: rumsren
« Svar #1 skrivet: 29 maj-11 kl 19:11 »
Men. gud så gulligt, ;D att ha en snustrande killing i sängen, skulle jag också vilja ha men jag tror gubben skulle protestera ;D ;D
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

Bergsblomman

• Värmland
    • Hästarna i Berg
« Svar #2 skrivet: 29 maj-11 kl 20:02 »
Du måste ju fota och filma den lilla sötnosen och lägga ut här så vi får se! ;D :D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #3 skrivet: 31 maj-11 kl 23:23 »
Trassla, Du är inte den första, förhoppningsvis inte heller den sista, som har en get som husdjur.  Det går att lära en get det mesta som det går att lära en hund, utom sånt som har med jakt att göra: apport, driva vilt ...

Men allt som har med klätta och hoppa att göra, och vanlig social hyfs, som exempelvis rumsrenhet, koppelvana, och att åka bil.

Och ett par bilder åt oss, och några till Getalmanacka 2012, det skulle inte vara helt fel :)

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sussilo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 jun-11 kl 06:45 »
Men Trassla, bilder på killing och grabben i sängen måste vi ju ha bums!
Veronica_57, kör ut gubben  ;D!

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #5 skrivet: 01 jun-11 kl 14:29 »
En sådan get och en sådan son borde inte endast fotograferas, utan också läras att låta geten framföra en liten vagn.  En bra och stabil vagn för ändamålet finns på Clas Ohlsson.  Den kräver dock en enkel modifiering, så att dragstången ersätts av ett fäste för en svängel.  Så kan de och flera andra ha mycket roligt!  Jag vill också puffa för de jordbruksredskap som Amishfolket har anpassat för getter.  Länk finns på gettavlan.

Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

trassla

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 jun-11 kl 01:39 »
Det kommer bilder, skall bara bli undervisad om hur man tar fram dem och skickar dem (är total hopplös med datorer :-[)

Dela detta:

* Inloggade just nu

148 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser