Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Filmsnutt värpande höna  (läst 1884 gånger)

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
Filmsnutt värpande höna
« skrivet: 30 maj-11 kl 10:46 »
Alla kanske inte har sett hur det går till så här kan ni ladda ner en filmsnutt där min favorithöna värper ett ägg (25,5 MB). Ligger bara kvar till den 3. juni.

Höna värper
« Senast ändrad: 30 maj-11 kl 13:35 av Svarthönan »

Fredrikslund

• Södermanland
SV: Filmsnutt värpande höna
« Svar #1 skrivet: 30 maj-11 kl 11:04 »
blått ägg!

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #3 skrivet: 30 maj-11 kl 11:20 »
det är bara du som är dum... ;)
Det ante mig...  ;D  Du kan inte tänka dig att berätta hur man gör?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 30 maj-11 kl 12:14 »
Fin höna och fint ägg! :D Och såhär ser det ut om man kollar "bakvägen". ;) OBS. ej min film.
Haha, fick upp en syn av en sådan film bredvid äggen i affären. ::) ;D  Kanske skulle få upp ögonen hos en del personer som går och tycker att en miss i sorteringen är äcklig (t.ex. någon liten blodprick i ägget eller annat helt naturligt som sorterats bort) ;D Verkligheten är inte direkt som på någon tecknad film ir serier som man kan se ibland. ;D

Kanske resulterar i som det gjorde med 8:åringarna mamma jobbade med för länge sedan och de var på studiebesök hos någon bonde. ::) De slutade dricka mjölk när de fick veta vart den kom ifrån. ::)

Hen Laying egg

« Senast ändrad: 30 maj-11 kl 12:20 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

tranicos

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 30 maj-11 kl 13:16 »
Det ante mig...  ;D  Du kan inte tänka dig att berätta hur man gör?

Du hade ju gjort nästan rätt. Tror du glömde bort ett steg bara. :)

[ url=här skriver du länkadressen ] här skriver du vad du vill att länken ska "heta"[ /url ]

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #6 skrivet: 30 maj-11 kl 13:32 »
...Och såhär ser det ut om man kollar "bakvägen"...
Häftigt! Fast stackars höna, jag förstod att det måste vara en koncentrationslägerhöna innan man såg buren, för jag skulle inte komma åt att filma mina bakifrån så där.

Du hade ju gjort nästan rätt. Tror du glömde bort ett steg bara. :)

[ url=här skriver du länkadressen ] här skriver du vad du vill att länken ska "heta"[ /url ]
ägg

Jaa! Nu gick det! Tack!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 30 maj-11 kl 13:39 »
Finns flera av sådana där filmer på hönor, vanliga hobbyhöns som våra. Sök på "hen laying egg" ir "Chicken laying egg" ir liknande. I bakgrunden ser man frigående hönor inomhus så skulle tro att detta är ett rede hon värper i, inte en bur hon sitter i. Har vid flera tillfällen själv kunnat filma i denna vinkel... Men aldrig haft någon kamera på mig.  :(

Här är en till video och denna höna är allt annat än inburad iaf. ::)

aussie chook laying egg - this one's a cracker!!
« Senast ändrad: 30 maj-11 kl 13:42 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #8 skrivet: 30 maj-11 kl 14:31 »
Haha, det var ju sjysst att dra runt henne i stjärten, då ser man bakifrån så klart.

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser