Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ällingarna döda  (läst 1436 gånger)

mel_m

• Närke
Ällingarna döda
« skrivet: 31 maj-11 kl 12:09 »
Jag har fått massor med ällingar nu. Jättekul! Men den ena ankan har ihjäl den andra ankans ällingar. Varför? Är detta vanligt?
Tycker hon att de andra små kommer för nära? Jag har stängt en grind mellan dem nu... se om det blir bättre eller om de flyger över och fortsätter vara elaka.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Ällingarna döda
« Svar #1 skrivet: 31 maj-11 kl 12:36 »
Det är oftast bäst att ha varje anka med ungar separat de första veckorna, om man kan lösa det rent praktiskt. Men det är inte helt normalt, enligt mitt sätt att se det, för en anka att upprepat ha ihjäl andra ällingar. Om de har gott om plats, det finns foder och vatten på flera ställen och allt annat är bra, men ankan ändå har ihjäl ällingar, då skulle jag fundera på att ta bort den ankan, när hennes ällingar blivit stora nog.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser