Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värmelampa/inomhus hur länge?  (läst 2824 gånger)

rackarns

• Närke
värmelampa/inomhus hur länge?
« skrivet: 31 maj-11 kl 18:50 »
Mina löparankor är nu 3 veckor gamla. De har haft värmelampa inomhus hela tiden men den gick sönder för nåfgra dagar sedan och jag satte aldrig i någon ny, så de har varit utan några dagar. Nu börjar de bli trångt i pallbacken och även klimatet inomhus börjar bli lite stängt.
Så undrar om jag kan sätta ut dem i sin hage nu? Huset i hagen är äppen åt ena hållet, men tak och väggar på sidorna. Är det för kallt för dem om nätterna?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: värmelampa/inomhus hur länge?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-11 kl 19:12 »
Jag hade haft dem ute på dagarna och inne på nätterna i någon vecka först innan jag skulle släppa ut dem. Det brukar vara ganska lätt att fånga ällingar och ta in dem på kvällen, det brukar jag göra.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

rackarns

• Närke
« Svar #2 skrivet: 31 maj-11 kl 19:40 »
Det är bökigt att komma in i buren de har  :D Men jag får krypa in och jaga ifatt dem. Hur gamla är de när du sätter ut dem?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 31 maj-11 kl 22:48 »
Jag brukar sätta ut dem på dagarna när de är 3-4 veckor, och på nätterna (men såklart instängda rovdjurssäkert) från 5-6 veckor, om det är tillräckligt varmt, dvs temperaturen ska helst inte gå under 5o ute och ca 10o i utrymmet de är instängda i.

Jag har ganska enkla burar/hus till dem, men brukar komplettera med en filt eller liknande framför dörren, så att de lättare håller värmen.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

717 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser