Hej hopp...
Min dotter kom glad i hågen hem efter en skoldag med ett ankägg som hon fått av en klasskompis. Det skulle vi kläcka!?

Jaha sagt och gjort, vi har gjort ett "näste" och har värmelampa på. Vi ligger runt 39.5 - 40 grader,,,, Nu är vi då på dag 23 och jag funderar på vad vi ska förvänta oss?? Jag trodde ju inte att detta skulle funka men har efter första genomlysningen insett att det kunde det visst det. Spindeln fanns där i de båda äggen... Nu då?
Vi har sprayat och vänt dem och kollat , pysslat och donat.. Hur ska de se ut nu? Ena ägget har mörknat i skalet lite och det andra är oförändrat. Man kan se luftblåsan i "toppen" sedan är resten mörkt,,, lite rörese av vätska kan man se och en del trådar... Är det små pippiankor där i? Ska det se ut på det här viset.?
I dag under dagen har det kommit ut en liten geleaktig prick från det mörkare ägget i "luftrummet" Vad tyder detta på? Dåligt eller normalt? Försöker i detta nu höja luftfuktigheten i nästet,,, oj vad detta blev spännande nu då!

Men jag har som sagt ingen aaaning om vad vi pysslar med just nu... Ingen dålig lukt, ingen rörelse i äggen när de ligger ner....Läser att det inte alls handlar om 25 dgr utan upp till 35? dgr. Ska jag fortsätta med detta intressanta projekt eller avbryta?
Det finns ju myckaet att läsa om ällingarna, men just under själva kläckningen då? Hittar inget....
Tacksam för svar.....