Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tupp stelbent,halt,benen viker sig?  (läst 7791 gånger)

Lillmulan

• Halland
SV: tupp stelbent,halt,benen viker sig?
« Svar #20 skrivet: 07 jul-11 kl 21:42 »
En liten uppdatering. Var iväg och bytte tupp, det svarta på foten visade sig vara väl ingnodd skit men faktum kvarstod att tuppen var halt. Hon lät honom dock gå med ungkarlarna för att se om han bättrade sig och simsalabam för ca en vecka sedan så slutade han halta och nu märks ingenting... Förmodar att det bara var en sträckning eller dylikt trots allt...

pita

• -
SV: tupp stelbent,halt,benen viker sig?
« Svar #21 skrivet: 08 jul-11 kl 08:15 »
Det låter otäckt med den sjukdomen och att det inte finns nått botemedel :( Om man nu inte ska tro det värsta, vad har du för grovlek på sittpinnarna? Jag hade för klena i början och hade då en höna som fick "förhårdnader" dom försvan när jag satte dit grövre pinnar efter konstens alla regler.

Hoppas det löser sig :)

Nu har du ju visserligen hittat sår, men jag såg när jag jobbade på hönseri för många år sedan. Det fanns del djur som blev halta, efter ett tag satte dom sig på rumpan och tillslut så åkte ena benet fram. Det finns ju en sjukdom som heter marek, jag tror att det är ett virus :( Inte för att det behöver vara det men kan ju va bra att få in i tråden. Det är ju ett forum och man lär sig massor :)
« Senast ändrad: 08 jul-11 kl 08:28 av pita »
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

392 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser