Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Krossat ruvägg dag 19-20 - men kycklingen lever  (läst 8239 gånger)

Pigan

• Halland
SV: Krossat ruvägg dag 19-20 - men kycklingen lever
« Svar #20 skrivet: 10 mar-12 kl 18:52 »
Min lilla kyckling från det krossade ägget växte till sig under sommaren och blev en liten höna som fick heta Prinsessan. I början av Januari började hon värpa och i slutet av Januari la hon sig för att ruva. I tre veckor lyfte jag ut henne ur redet så fort jag var i hönshuset och lyfte upp henne på pinnen på kvällen, men hon var envisare än jag så tillslut fick hon några ägg. Hon har legat troget hela tiden och inte varit av äggen i många minuter och i natt blev hon mamma till tre små kycklingar. Två stycken korsningar mellan svart/vitfläckig chabo och pärlgrå kochin och en liten korsning där mamma är silkesbefjädrad.

lena70

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 10 mar-12 kl 19:23 »
Vilken gullig bild, på mamman med sina kycklingar!!

Idalun

• Småland
« Svar #22 skrivet: 10 mar-12 kl 19:42 »
Vilken solskenshistoria!  :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #23 skrivet: 10 mar-12 kl 20:41 »
Tänk vad det kan bli av ett trasigt ägg  ;D Grattis till de nya små kyllingarna :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

264 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser