Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mycket lyckad avläggare  (läst 2209 gånger)

ValleT

• -
mycket lyckad avläggare
« skrivet: 16 jun-11 kl 10:05 »
En avläggare är trevligt att göra och man kan följa utvecklingen så bra. Inte är det nervöst med drottningtillsättningen heller. Bara snälla ungbin som inte vill nå´t annat än att ta väl hand om en drottning.
http://carnicagruppen.blogspot.com/2011/06/leve-drottningen.html

Solklart

• Uppland
SV: mycket lyckad avläggare
« Svar #1 skrivet: 16 jun-11 kl 12:14 »
Med risk för att låta gnällig så tycker jag att inlägg av den här typen inte hör hemma här. Lägg det i den klistrade tråden "Länktips Biodling" istället.

Ta alltid ut glädje i förskott! Det värsta som kan hända är att du varit glad i onödan! :-)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 16 jun-11 kl 12:58 »
 ;D hahaha jag tyckte samma sak , orkade inte bry mig , kan de inte vissa vad det är , en länk lockar inte särskilt mycket efter första gången .

bättre att vissa det man vill berätta om + en länk är aldrig fel om man vill kolla källan till infot eller fördjupa sig vidare  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Edward.

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 16 jun-11 kl 13:01 »
 ;) så här kunde de har skrivit  ;)

" torsdagen den 16:e juni 2011leve drottningen!
jag har gjort 2 st avläggare i år. Det gamla vanliga, 5 ramar täckt yngel med påsittande bin + vatten och foder. Först så gjorde jag en drottningodling och nu när den är avslutad så har de fått varsin nyparad drottning. Dubbel nytta alltså, sånt gillar jag. Redan nu så täcker bina 10 ramar och i helgen så sätter jag på en låda till. Det mäktar en ny fräsch carnicadrottning med att fylla. Bara nu bina gör sitt och bygger ut mellanväggarna, det skulle ha varit utbyggda ramar i mitten men dom är slut.
Det är en fröjd att se den nya drottningen hon har redan lagt massor av ägg och bina uppvaktar henne intensivt. Jag tror dom gillar henne och är lika nöjda med henne som jag. Det är trängsel runt henne och nästan svårt att fota, det blev många bilder med "bigytter" och en liten vit prick mitt i. Sedan undrar jag om jag är helt vindögd för the Queen är märkt lite på sniskan.....

http://carnicagruppen.blogspot.com/2011/06/leve-drottningen.html    "

eller skapat en carnica tråd  ;)
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Edward.

• Gästrikland
« Svar #4 skrivet: 16 jun-11 kl 23:05 »
Ser gärna att carnica postar/bloggar , alla är välkommen men skippa att bara redovisa länken  ;)

Det blir lite trevligare om man kan ha en diskussion även här på alternativen , lite fattig att kometera en länk hela tiden .

;D diskutera mera  ;D

Gideon i Roslagen

« Svar #5 skrivet: 17 jun-11 kl 17:53 »

Edward!
En intressant vinkling! Hur omfattande borde i så fall den informationen var? Kom ihåg att vi inte diskuterar om vad som är rätt eller fel på bloggen. Eller om vad olika personer tycker. Blir det inte besvärligt med gränsdragningen för vår del. Hälsningar Gidde

Edward.

• Gästrikland
« Svar #6 skrivet: 17 jun-11 kl 21:39 »
En intressant vinkling! Hur omfattande borde i så fall den informationen var? Kom ihåg att vi inte diskuterar om vad som är rätt eller fel på bloggen. Eller om vad olika personer tycker. Blir det inte besvärligt med gränsdragningen för vår del. Hälsningar Gidde

för att kunna ge ett rättvis svar så måste jag läsa igenom hela bloggen , ber om ursäkt för att tiden inte räcker till , man kan inte vara med överalt på webben  :-[

Ser gärna att carnica postar/bloggar , alla är välkommen men skippa att bara redovisa länken  ;) lite fattig att kometera en länk hela tiden .

Man kanske ska redovisa länken på http://www.alternativ.nu/index.php?topic=23607.0 om man inte vill ha en diskussion .

det är kul att det finns många som vill dela med sig av sitt bi odling så att vi kan bli bättre bi odlare allihopa  ;D

Har precis slungat honung till midsommar försäljning MMMMMMMmmmmmm hela bilen luktar mmmummms av de ny ur slungade lådor  ;D :D ;D :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

313 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser