Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Översexuell tupp  (läst 1883 gånger)

karsten

• Södermanland
Översexuell tupp
« skrivet: 17 jun-11 kl 09:29 »
Jag har en brahma tupp som är hur trevlig och snygg som helst. Men han nöter ut favoriterna på ryggen. Parar sig 100 ggr om dagen känns det som, normalt? Har 4 hönor. Bör man skaffa fler hönor eller växer det bort (han är 1 år)? Ibland är hönsen inte med på noterna, utan skriker när han hugger tag i nacken på dem. Känns inte ok!
Hönsmamman i klövsta

LasseDalom

• -
SV: Översexuell tupp
« Svar #1 skrivet: 17 jun-11 kl 09:37 »
Favoriten är utnött här också, och visst går det hårdhänt till. Jag skulle tro att det blir bättre med åren. Om inte hönorna ser ut att lida av det efteråt, typ sår och så, så är det nog ok.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 17 jun-11 kl 10:12 »
Jag har läst någonstans här på forumet att nå´n, vem det nu var, syr små "västar" till höns som har blivit hackade på ryggen. Borde väl funka till dom som blir parade för ofta och är kala på ryggen också. Om västen är av ett halkigt material så kan han dessutom inte hålla sig fast utan glider av... Då kanske han byter favorit. Med min femårige tupp Mats är det åt andra hållet nu -han parar sig så sällan att jag undrar hur det är med befruktningen, men jag har i alla fall inte tänkt ta kycklingar nu.

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 17 jun-11 kl 10:24 »
Hade en sån tupp förrut å det enda som hjälpte på honom va att skaffa fler tanter till honom, för han sluta inte innan. Men han hade 20 hönor å va fullt nöjd då. E väl som oss människor, alla har vi olika behov :-[ ;)
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

nina77

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 17 jun-11 kl 10:56 »
JAg har en tupp som är jättesnäll o försiktig, han liksom frågar om lov innan han kliver på. Vill inte hönan så går han undan eller prover en annan, befruktningen är bra, så han gör iaf sitt jobb. Jag hade en översexuell dvärgkochinyupp i våras, han var heltokig och hönorna avskydde honom..

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #5 skrivet: 18 jun-11 kl 10:31 »
Min översexuelle ettårige Faverolle åker till himlen idag. Det blir nr 2. Innan var det en Brahma. De ska helst para sig och ställa sig på de små raserna som får panik. Och de mammor som jag sätter tillbaka med sina kycklingar ses som nya ytterst intressanta sexobjekt och blir så jagade så de inte tar hand om sina kycklingar utan flyr all världens väg. Pallar inte längre att det blir så oroligt. En annan ungtupp tror tom att man kan para sig med ungkycklingarna! Blir så trött på dessa tuppar. Men allt kanske blir bättre med åldern om man pallar vänta i två år.
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser