Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  3,5 vecka - kan de flytta ut nu?  (läst 981 gånger)

Krollilja

• Äntligen på-landet-bo igen!
    • Gästrikland
3,5 vecka - kan de flytta ut nu?
« skrivet: 17 jun-11 kl 09:50 »
Nu har våra kycklingar blitt 3,5 veckor. De bor i datarummet och verkar utvecklas fint. Nu verkar de dock behöva lite större yta + att de låter lite för mycket för att ha inne... men jag är orolig för att de är för små för att flytta ut?

Där vi ska ha dem finns ingen el så de måste klara sig utan värmelampan när de flyttar ut. Själva hönshuset är litet och det finns ett litet rum där de kan knö ihop sig. De är 9 stycken - skulle det gå att flytta ut dem nu? Fixar de att hålla värmen själva om vi boar in dem ordentligt med hö och inplastad frigolit och annat?

De flesta har fått fjädrar men två av dem är fortfarande mest dunbollar. Nu har jag bara värmelampan på en stund på morgonen och en stund på kvällen, de verkar överlag trivas bäst utan (men så är det ju 19-20 grader inomhus).

Skåne-Fredde

• Skåne
SV: 3,5 vecka - kan de flytta ut nu?
« Svar #1 skrivet: 17 jun-11 kl 10:13 »
Tycker det är lite för tidigt om du inte har någon värmelampa i hönshuset. Flyttade ut mina igår och de är 6 veckor.  :)
Grand danois, Skånska blommehöns, Isbar, Maran, Kochin, Faverolles, Sussex, Brahma

Torry

SV: 3,5 vecka - kan de flytta ut nu?
« Svar #2 skrivet: 17 jun-11 kl 11:56 »
Håller med, tycker också att dom är lite för små. Dom ska helst vara helt befjädrade för kunna hålla värmen av sig själv. Det är ju inte alltid solen skiner...
//Torry

Dela detta:

* Inloggade just nu

391 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser