Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Agressiv höna!  (läst 1173 gånger)

miafialia

• Södermanland
Agressiv höna!
« skrivet: 17 jun-11 kl 11:18 »
Hejsan har ett gäng hönor med kycklingar som går ihop! den ena har adopterat 10 maskinkläckta kycklingar :D
dom andra 2 fick bara varsin !nu har den av dom andra 2 som fick först börjat att vara elak mot hönan som fick sist hon tog dens kyckling i nacken o skakade runt den >:( men hon vågar inte ge sig på hönan med 10 kycklingar hennes vågar hon inte gå på!
ska jag flytta på någon av dom o vilken i såfall eller ska den kycklingen hon inte är snäll emot gå i bur själva inne hos dom andra????

Torry

SV: Agressiv höna!
« Svar #1 skrivet: 17 jun-11 kl 11:59 »
Hos mig funkar det inte alls att ha hönor med kycklingar i nåt gemensamt utrymme, mina måste gå var för sig annars slåss de så blodet rinner och fjädrar och kycklingar ryker omkring. Tror det är bäst att du försöker skilja dem åt innan nån kyckling råkar illa ut.
//Torry

miafialia

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 17 jun-11 kl 12:03 »
Fast det är bara den ena som är elak ! o endast mot en kyckling! dom andra fungerar jättebra tillsammans o bråkar ingentingen! tom hönorna som inte har kycklingar är snälla mot dom små!

Torry

« Svar #3 skrivet: 17 jun-11 kl 12:09 »
Kan du inte sätta henne och hennes kycklingar för sig själv så blir det ju lugnt.
//Torry

miafialia

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 17 jun-11 kl 18:42 »
hon som hade 10 kycklingar beslöt sig visst för att ta både den andra höns mamman o hennes kyckling i beskydd ;D
så nu är det lugnt igen :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser