Nu har de första två kommit, de kom igår, båda två friska och pigga! Fick ägg av fuglemakaren

Ena kom ur ettgrönt ägg (mins inte rasen) den andra ur ett dvärgägg.
Idag sprang vi ut för att se efter igen.
Hönan som fick de två kycklingarna ligger i en egen bur. Men nu låg det en helt nykläckt kyckling utanför henne. Den var iskall men levde! Jag slets mellan att ta in kycklingen eller lägga henne under hönan igen. Hönan är en äldre vis tant som är en riktig hönsmamma så jag blev väldigt förvånad.
Förra året fick vi våra första kycklingar och då erfarade jag att en höna hackade ihjöl en kyckling vi tog in för att den var sjuk. Så nu värmde jag kycklingen i handen och la sen tillbaka henne i hopp om att slippa uppleva samma sak som förra året.
Ett ägg var iskallt också. Kan hon ha övergett ägget och den nykläckta för att hon tyckte hon nu redan hade bebisar att ta hand om?
Hon ligger väldigt duktigt nu, fräser och hackar när man klappar henne.
Ingen av de andras ägg har kläckts trotts att alla började ruvas samtidigt. Men å andra sidan tyckte jag de var lite "slarviga" första dagarna. Ena hönan bytte bo och de andra sprang ute.
Hoppas nu verkligen det kommer fler och att vi inte gjort nått fel

Gick ju så bra förra året! 27 kycklingar fick vi då...
Ush, känns inge bra alls att lämna den lilla nyckläckta stackaren. men jag antar att hönan kan ta hand om den bättre än jag.