Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bibo ute i ett uthus???  (läst 2323 gånger)

elektronikfreak

• Öland
    • Elektronikfreak
Bibo ute i ett uthus???
« skrivet: 17 jun-11 kl 22:47 »
Hej!

Mitt första inlägg på detta forumet men jag var bara tvungen att registrera mig för att ställa en fråga jag undrar över.

Jag upptäckte i eftermiddag när jag var ute o hämtade motorgräsklipparen ute i ett uthus att när jag öppnade dörren - skjutdörrar till ett plåthus - så flög det emot mig massor av "flygfän". Det var definitivt inte getingar. Är van med både vanliga getingar o bålgetingar då de har haft bon ovanför terrassen i mitt hus. Nej, detta var några andra flygfän som såg ut som bin fast de liknande inte getingar.

Så min första fråga blir - finns det vilda bin? Frågan är säkert lika dum som att fråga om det finns andra planeter i universum. Så jag frågar så här - gillar vilda bin att bygga bo ute i ett plåt-uthus? Har mest ved därute o så bl a motorklipparen.   :-\

Har definitivt inga planer på att ta död på dom då jag vet att är det bin så är det nyttiga djur.  :)

Cheers...

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Bibo ute i ett uthus???
« Svar #1 skrivet: 17 jun-11 kl 23:33 »
Bin brukar vara lite håriga. getinga är släta.

Bin bygger vertikalt , getingar bygger horisontalt

lite bilder kanske ?

kan vara ett förrymt bi svärm .

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

336 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser