Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna ruvar igen  (läst 965 gånger)

balotte

Höna ruvar igen
« skrivet: 23 jun-11 kl 07:50 »
Hej!

Mina dvärgkochin ruvar igen, dom låg på ägg och fick en kyckling som tyvärr dog förra veckan.
Nu tog hon sussexens ägg och la sej hos getterna. Hur länge kan dom ligga utan problem?

Ägare till 3st shettisar 1 russ,4st  leghorn 2 st sussex och en dv kochintupp,1 kanin,2st  getter,1 hund,1 katt

Znibban

• Skåne
SV: Höna ruvar igen
« Svar #1 skrivet: 23 jun-11 kl 08:19 »
Detta vill jag också ha svar på :-\
Jag har ett par höns som är helt besatta... en  av dem har legat i evigheter. Har ganska nyligen fått en tupp och misstänker att inte äggen befruktade.
Först låg hon en vecka och lämnade äggen för att sitta på sittpinnen med kompisarna. Äggen var helt kalla. Tyvärr tog jag inte äggen direkt då utan gick in en stund senare och då hade hon lagt sig på dem igen. Nu har hon legat 3 veckor till och vägrar gå ifrån. Blir jättearg när man rör henne. Hon har fått vatten och mat inne i värpredet.  Tänkte tvinga ut henne om ett par dagar, då det helt garanterat måste vara mer än 21 dagar.
Vad gör man om hon börjar om igen?
En annan höna ligger och ruvar utan ägg?! :o
Hur gör ni andra?

Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser