Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsen rymmer  (läst 1960 gånger)

erspens

• Medelpad
Hönsen rymmer
« skrivet: 23 jun-11 kl 15:05 »
Våra höns har sedan i våras fått börja gå lösa på gården! Det har inte varit några problem alls tills igår då några utav dom tog sig friheten att knata ner till grannen och sprätta runt i deras rabatt och äta från körsbärsträdet. Dom håller inte heller ihop längre utan kan vara på vitt skilda platser när dom är ute, hitta några ute på vägen igår. Nu har dom ju liksom fått smak för det här med att gå fritt och dom blir otroligt missnöjda när dom bara får gå i hägnet.
Håller era höns sig på gården när dom är ute?

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Hönsen rymmer
« Svar #1 skrivet: 23 jun-11 kl 19:12 »
Våra höns går till grannen, men inte längre. Det handlar om max 150 m bort från hönshuset. Våra går inte heller i samlad tropp utan delar sig i grupper om kanske 3-5 djur per grupp.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

flax

• Halland
« Svar #2 skrivet: 23 jun-11 kl 19:46 »
Våra höns går till grannen, men inte längre. Det handlar om max 150 m bort från hönshuset. Våra går inte heller i samlad tropp utan delar sig i grupper om kanske 3-5 djur per grupp.

Ungefär som mina då....
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 23 jun-11 kl 19:52 »
Mina rör sig inte utanför tomten i normala fall utan håller sig oftast nere på gården på ett område som är ca 50 * 50 meter. Ibland kommer de fram till trappan ir får för sig att vandra upp på framsidan mot stallet vilket de inte får vara, då blir de bortjagade. Unga djur har hänt att de gått över vägen till en granne men de blir också bortjagade och lär sig snart att de inte får vara där.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser