Hej gott folk,
Jag har tänkt att bygga in min uteveranda och "tjäna" ett rum i mitt lilla hus. Alla papper är i ordning och jag har varit i kontakt med olika byggare. Men så trött jag blev när de flesta hantverkarna helt enkelt aldrig hörde av sig eller när jag fick veta hur mycket det skulle kosta.

Det borde inte vara omöjligt att göra själv, tänkte jag, men det är ju alltid knepigast första gången, såklart!

Huset i övrigt ligger på krypgrund, men verandan är tillagd senare och består av en gjuten platta (ca 10 cm tjock) på en mur av betonghålsten (tror jag). Hur gör man sen? Jag skulle kunna tänka mig att man lägger papp, syll och bygger väggar. Men hur gör man med golv/isolering? Ska man ha någon fukt/ångspärr, typ plastfilm/bison/platon? Eller kan man lägga frigolit direkt på plattan?
När jag söker hittar jag mestadels info om hur man gjuter plattor, men jag är mest intresserad av hur man gör efteråt - en "Inbyggnad for dummies". Hoppas någon vänlig själ kan förbarma sig och sprida lite ljus, eller komma med länk- eller boktips!
-cfb