jaaaa , mmmmm det tar emot men ja skriver väl lite om mina tankar som jag har hållit tyst under en lång tid.
Gideon: Du är en kunnig bi odlare med mycket goda kunskaper och det är roligt och generöst av dig att dela med dessa till alla , håller oftast med det du skriver.
Mycket av det du skriver är väl genomtänk och hälper att driva bi odling framåt , + är till stor hjälp till att forma nya bi odlare att ta till sig de minimun krav det faktiskt ställs på att bedriva god bi hållning.
Man kan diskutera ram format och bi ras + drifts metoder hur mycket som helst , alla har sina för och nackdelar , mycket beror på bi odlaren och hur och vad de vill uppnå med sitt bi odlade , Här finns det inget rätt eller fel , bara man har bestämt inriktning och målsättning.
Vilket ras ska man satsa på ? Det som finns i sitt omgivning , och samarbeta för att förbättra gen poolen. Hör med de lokala föreningen och anpassa sig efter vad som finns i omgivningen.
Det finns bra

bin

i alla raser , och även svår jobbade

bastarder
Jag vet inte vad ni har för målsättning med carnica bloggen , personligen så kommer jag inte att besöka den .
Varför ?
Du har över sålt den som ett slipade försäljare som har ett dödfött produkt som borde aldrig sett dags ljus och kommer att göra konsumenten missnöjd i slut ändan.
Ditt drivna iver att få besökare får mig att tänka på om det låter för bra att vara sant så brukar det vara det.
Kan kanske bara vara jag som efter flera år i försäljnings branschen båda som inköpare och säljare är innerligen trött på en massa över reklamerade hypade sälj snack. VAR ÄR BIFFEN ? eller i detta fall VAR ÄR HONUNGEN ?
Du har mycket att komma med och behöver inte använda dig av dessa knep.
Tycker folk att det du skriver verkar vettig och vill veta mer kommer de automatiskt att söka sig vidare och kanske även delta eller vad ni nu gör på eran blog , även de som inte är betalande medlemmar eller carnica bi odlare.
Lite sälj snack , Säljaren ska skapa ett behov och få kunden att själv tro att denne har kommit på det själv , då säljer man utan att kunden upplever något obehag , snarare välbefinnande och behag

Trycker man hela tiden på med saker så upplever kunden det som jobbigt och går någon annanstans.
Fortsätt med dina kloka inlägg och kanske av sluta alla dina inlägg
"( hälsningar Gideon
http://carnicagruppen.blogspot.com/ )"
bara ett förslag. Kanske blir folk nyfikna och söka sig vidare dit

med väl menad hälsningar edward

lite kuriösa
Gideon var enligt Gamla Testamentet israeliternas domare och en ledare och den som befriade sitt folk från midjaniternas ok.
I Domarboken kan man läsa att Gideon valdes ut av Gud att leda israeliternas frihetskamp. Av de 32 000 soldater som Gideon hade tillgång till hade Gud utvalt 300 män. De utrustades med en basun och en fackla som brann i en lerkruka. Gideon fick order av Gud att anfalla fienden mitt i natten. Gideon blåste i sin basun och hans män gjorde samma sak och ropade "För Herren och för Gideon" samt slog sönder lerkrukorna. 300 eldar flammade upp på alla sidor om lägret och fiendena greps av panik och flydde
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gideon