Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad göra med hästbromsar  (läst 12331 gånger)

Falin

• -
SV: Vad göra med hästbromsar
« Svar #20 skrivet: 30 jun-11 kl 19:24 »
Täcke och tjärsalva i skapet om det är riktigt illa. Spray om det är "normalbromsår"; http://atc.123ehandel.se/product.html?product_id=15&category_id=5

Tjärsalva är enkelt att göra själv, smält bivax i matolja och häll i lite tjära. Rör tills det börjar stelna.

Luff

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 30 jun-11 kl 19:44 »
Hjorthornsoljan är cancerogen så den (när den fanns att köpa) doppade jag svanstippen i och tog en gnutta på pannluggen. Mkt effektivt.
Nu kör jag med något jag köpt på granngården (Renons ?) och bromsarna lugnar sig betydligt - dom är där men tycker inte det smakar så gott och den hjälper väldigt bra mot fästingar och knott - och dom tycker jag är värre i längden.
//Luff

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 30 jun-11 kl 23:23 »
Citera
Hjorthornsoljan är cancerogen så den (när den fanns att köpa) doppade jag svanstippen i och tog en gnutta på pannluggen. Mkt effektivt.

Ursäkta, det är inte hästen man ska oroa sig för ang. cancer, utan det är människorna, som lever lite längre än hästen, som ska akta sig för det cancerogena.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 01 jul-11 kl 10:14 »
http://www.trappern.se/wilma/tjarp/index.htm   här finns beckolja. Jag blandar med olja, och smörjer bara där solen inte kommer åt..

emboella

• Drömmer om livet på landet...
    • -
« Svar #24 skrivet: 01 jul-11 kl 12:38 »
Kan rapportera att min pålle var den enda som bromsen inte satte sig på när jag kladdat på honom lite grankådssalva, trots att det flygande fanskapet cirklade runt hästarna och försökte sätta sig på de andra minst en gång. Grankådssalvan är helt klart ett av de bästa köpen i år  ;D

Luff

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 02 jul-11 kl 17:07 »
Ursäkta, det är inte hästen man ska oroa sig för ang. cancer, utan det är människorna, som lever lite längre än hästen, som ska akta sig för det cancerogena.
Ja, det har du rätt i - det hade jag glömt.
Nåväl den sommaren pappa kletade in min fjording så var det nog risk för mig med - 10 st 20 cm breda streck m hjorthornsolja - applicerade med bredaste målarpenseln - både jag och hästen lukatde långt in i september.... ;D
//Luff

teufel

« Svar #26 skrivet: 22 jul-11 kl 00:19 »
Att importera saker från andra EU-länder (t.ex. Danmark) är mycket lättare nuförtiden när vi också är med i EU, oavsett om man köper som privatperson eller som företag.
Så länge det inte rör sig om illegala varor är det bara att köpa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

345 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser