Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp en nybörjare  (läst 1036 gånger)

ninisellen

• Uppland
Hjälp en nybörjare
« skrivet: 09 jul-11 kl 22:49 »
Av alla mina ägg som hönan ruvar hittar jag bara ett med "spindel" i, det är dag 4. Den spindeln jag ser är tydlig, i de andra ser jag ingenting, äggen är från olika hönor och har olika färg.  jag är  extremt ny på det här med kycklingar och ruvning så jag kan helt klart ha missat nåt men hur gör jag? Kommer denne ensama kyckling klara sig om det nu bara är ett ägg som är befruktat? Tacksam för svar.

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
SV: Hjälp en nybörjare
« Svar #1 skrivet: 09 jul-11 kl 23:06 »
Om det bara blir en kyckling så klarar den sig bra när den har sin mamma. Svårare om den är kläckt i maskin utan någon alls. Har själv en som bara har sin mamma och det
går bra. Har nu släppt dem tillsammans med de äldre kycklingarna så har den mer runt sig. Den är 4 v nu.
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Hjälp en nybörjare
« Svar #2 skrivet: 13 jul-11 kl 10:48 »
Det tar lite olika tid innan man säkert ser spindeln.. kan variera mellan raser och individer..
Oftasy så ser man den vid 3-4 dagar men jag väntar alltid till dag 7-10 innan jag dömer ut något ägg..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

370 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser