Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  behöver vissa raser mer luftfuktighet än andra?  (läst 937 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
behöver vissa raser mer luftfuktighet än andra?
« skrivet: 18 jul-11 kl 23:41 »
som rubriken lyder, så undrar jag just över detta. Tycker att det alltid går felfritt i samband med kläckning av rir, men just orpington verkar jag inte lyckas så jättebra med..  Dom jag har , har jag faktiskt fått hjälpa ut.  Dom har bara orkat picka hål och sedan torkat fast. Därför vågade jag inte avvakta ytterligare en gång.
« Senast ändrad: 20 jul-11 kl 18:46 av Midsommaren »

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Könsbestämmning av Rir,Gul orpington och PR
« Svar #1 skrivet: 19 jul-11 kl 18:58 »
RIR:en är en tupp.
Orpingtonen är jag osäker på, vill ha en tydligare bild på kamm och haklapp och ålder.

RP har tupparna stor fläck och väldigt tydlig på huvet medans hönorna har en otydlig ljus fläck på huvet.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser