Hej Fredrikslund, det var inte meningen att göra dig arg eller ledsen. Visst kan det uppstå "roliga" situationer som lockar oss till skratt. Det var inte det jag egentligen ville diskutera, men jag uttryckte mig nog lite otydligt.
Du tar ju upp just det som jag ville ha fram, nämligen att det kanske är synd om en del djur när aveln blir för extrem. Du nämner riklig päls på hundar, kaniner och marsvin. Jag kan bara hålla med dig och jag kan lägga till trubbnosade hundar som inte kan andas eller där ögonen poppar ut.
Jag började skriva i den här tråden eftersom jag faktiskt ville veta om hönan kunde se eller ej. Själv har jag nämligen bara haft hönor utan extra befjädring på huvudet. Sedan kanske det var dumt av mig att fortsätta diskussionen här. För detta är ju en tråd om silkeshöns och det vore ju trevligt om alla ville fortsätta att posta bilder på sina fina hönor.
Vi kanske skulle ha en särskild tråd kallad "etik inom djuraveln" eller något liknande, för att diskutera ifall och i så fall hur synd det är om djuren på grund av de sätt som vi styr aveln på.