Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Peking anka ?  (läst 2874 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Peking anka ?
« skrivet: 08 aug-11 kl 16:23 »
Vart i hela friden får man tag på sånna ? Nån som vet ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Peking anka ?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-11 kl 16:39 »
Bättre sorterade kinakrogar.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 08 aug-11 kl 16:41 »
Hahaha nee levande eller i äggform vill jag ha  ::)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 08 aug-11 kl 16:49 »
Pekingankor lägger iofs bra med ägg, och fortsätter till sent på säsongen, men nu börjar äggen att avta. Jag har pekingankor, och säljer ägg och ällingar i mån av tillgång. Men nu lägger de bara 1-3 ägg per dag, på 5 honor, så det blir inte så många ägg. Dessutom har jag precis släppt ihop två grupper, så det finns en liten risk för korsning med myskanka, även om grupperna vad jag sett i huvudsak går separat, och jag har inte sett någon parning över artgränserna. Så med reservation för att det finns en liten risk för korsning så kan jag sälja ett fåtal ägg.

Till våren kommer jag att kunna sälja fler garanterat rasrena pekinganksägg.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 08 aug-11 kl 16:54 »
Pris på dom äggen ? O kan du skicka?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 08 aug-11 kl 17:13 »
Givetvis skickar jag, annars hade jag inte skrivit. Eftersom det finns risk för korsning tar jag 12 kr styck plus frakt. Kan nog skicka max 10-12 ägg på måndag, den 15 aug. Frakt med Schenker kostar 120 kr. Skicka pm med namn, adress och mobilnummer (för att få avisering via sms) om du vill köpa ägg.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 12 aug-11 kl 12:14 »
Jag avvaktar . Synd att du inte hade renrasiga .

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 12 aug-11 kl 14:48 »
Ok, till våren finns renrasiga, om du inte fått tag på några innan dess.

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser