Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Översociala ankor ??  (läst 1138 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Översociala ankor ??
« skrivet: 14 aug-11 kl 22:13 »
Jag köpte några 6v ällingar o en 3mån mysk häromdagen .
Ett problem jag har märkt är att dom inte äter om jag inte matar dom och att dom inte vill att jag ska gå därifrån .
Idag har jag haft dom i utehägnet men dom har mest legat nära dörren o väntat på mej .
När jag släpper ut dom på tomten så vill dom vara vid ytterdörren o bilarna inte på gräsmattan bredvid ?

Vad gör jag ? Jag kan ju inte stå o handmata dom 15ggr om dagen o det enda jag får dom att äta är bröd !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

mysk-åsbomamma

• Uppland
SV: Översociala ankor ??
« Svar #1 skrivet: 16 aug-11 kl 10:41 »
hej
Om du ger dom några dagar i hängnet så de blir hemma där då kommer de börja gå runt och äta.
Mina var lika är jag tog hem dom, de var vana att gå fritt med 20 syskon och en massa höns o kycklingar så det blev ju lite skilnad. Nu är de nöjda i sitt hängn och simmar i dammen. Vill inte gå ut nu när jag tänkte att de kan få gå mera fritt :)
Om du inte hand matar dom så blir de väll hungriga och letar upp maten. Inga friska djur svälter när de har tillgång till mat och vatten.

Lycka till!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Översociala ankor ??
« Svar #2 skrivet: 16 aug-11 kl 12:18 »
Dom har fått en box i stallet ist så dom kan gå ut o in som dom vill nu men när jag lämnar dom o går in i huset så går dom in i sin box *s*
Tycker dom har tunnat ut lite men dom springer ju o jagar insekter på gräsmattan o äter så jag antar att dom får i sej lite själva oxå .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser