Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hoppas på svar  (läst 1743 gånger)

jagochalladjur

• höns/fågel hund tokig
    • Jämtland
    • jagockalladjur.blogg.se
hoppas på svar
« skrivet: 15 aug-11 kl 12:13 »
har 2st kines tuppar vill inte döda dom går dom att sätta ihop med japanska en tupp en höna? hoppas på flera hönor när de börjar lägga ägg tacksam för svar de e nu 4v

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: hoppas på svar
« Svar #1 skrivet: 15 aug-11 kl 12:15 »
har 2st kines tuppar vill inte döda dom går dom att sätta ihop med japanska en tupp en höna? hoppas på flera hönor när de börjar lägga ägg tacksam för svar de e nu 4v
det varierar stort beroende på individer.
Jag har sett flera som har kinesiska och japanska vaktlar ihop. Det enda du kan göra är att prova. så får du ett snabbt och säkert svar ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jagochalladjur

• höns/fågel hund tokig
    • Jämtland
    • jagockalladjur.blogg.se
« Svar #2 skrivet: 15 aug-11 kl 12:16 »
dom tar inte ihjäl varandra då?

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 15 aug-11 kl 12:26 »
dom tar inte ihjäl varandra då?
det är det man inte vet, vissa gör, vissa gör det inte.
Beror på individer.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

LåntaFjädrar

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 31 aug-11 kl 19:33 »
Om du hade bott i skåne så hade jag kunnat ta en hane..

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 31 aug-11 kl 19:51 »
Kan du inte ha bara de två kineserna tillsammans? Det är sällan problem att ha tuppar ihop om det inte finns någon höna där.

Inte för att vara negativ, men även om du kläcker fler så får du troligen ett överskott av tuppar, så förr eller senare behöver du en lösning för dina överskottstuppar... Har du tur kan du lyckas sälja några.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

231 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser