Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tama oräda höns  (läst 1149 gånger)

pålle

• Gäst
tama oräda höns
« skrivet: 15 aug-11 kl 16:24 »
Jädras va tama hönsen har blev bara på ett par veckor dom vill hjärna gå in och orädda är dom men ja skratta högt då en höna hoppa upp på ena huden å satte sig  i dag  och hunden brydde sig inte ens ;D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: tama oräda höns
« Svar #1 skrivet: 15 aug-11 kl 16:32 »
Det är sånna dom är men priset på tamhet är nog mita67-besättningen. Vi had en höna här som höll på att svälta ihjäl. Den åt bara om den fick sitta på ena handen och äta i den andra! Så den fick hon ta tillbaka.

Vi fick sätta upp en grind så de inte går in i köket. Låt dom inte få för vana att ligga i sängen!  ;D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

pålle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 aug-11 kl 16:38 »
Det är sånna dom är men priset på tamhet är nog mita67-besättningen. Vi had en höna här som höll på att svälta ihjäl. Den åt bara om den fick sitta på ena handen och äta i den andra! Så den fick hon ta tillbaka.

Vi fick sätta upp en grind så de inte går in i köket. Låt dom inte få för vana att ligga i sängen!  ;D
Ska försöka ;D sen har ja bara haft hönorna ett par veckor.

ullabulla

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 16 aug-11 kl 12:35 »
Visst är det roligt :)
Våra är också jättetama, hela högen kommer springandes när dom ser mig.

Dock tyckte inte våra bekanta att det var lika roligt när hela flocken samlades runt fötterna och krävde mat och uppmärksamhet he he he ;)
Förvånansvärt många som lider av en lättare fjäderfäfobi har jag upptäckt, en komentar jag har fått under sommaren är att det tydligen kändes som att vara med i Hitchcocks Fåglarna hi hi hi..

Jag förstår inget  ??? ??? mina rara små borskämda dvärgar  ;) ;)
Är hushållerska åt Dv.cochiner, 3 hundar ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser