Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge har höns saknats och sedan kommit tillbaka  (läst 1467 gånger)

sway307

• Hälsingland
Hur länge har höns saknats och sedan kommit tillbaka
« skrivet: 17 aug-11 kl 20:03 »
Skulle vilja veta hur många av er som "förlorat" höns, för att sedan hitta dom senare? och hur sent

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur länge har höns saknats och sedan kommit tillbaka
« Svar #1 skrivet: 17 aug-11 kl 20:13 »
 Drygt 3 veckor har jag varit av med en höna. Hon kom hem med massor av kycklingar  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Charlotte

• -
« Svar #2 skrivet: 17 aug-11 kl 20:15 »
 Jag har inte själv förlorat några...
Men har en kompis som "tappade bort" två värphybrider som kom tillbaka med en varsin kull kycklingar efter 3 veckor. Dom hade smugit sig undan någonstans i skogen runt hennes gård och helt otroligt nog klarat sig från räv och andra rovdjur.
                                                         Mvh
                                                     Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

sway307

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 17 aug-11 kl 20:18 »
Vi blev av med en höna  för ca 8 Veckor sedan, tills idag när jag letade efter ägg ute i hägnet, som jag för övrigt letade igenom noga, genom att svepa  med långa minnar genom allt gräs osv. Hägnet är ca 120 kvm stort med en liten "skogsdunge" i den så det är svår letat. Idag hittade jag henne liggande och ruvar, skall gå ut igen nu när jag har frugan som kan hjälpa till ifall det mot förmodan skulle vara kycklingar under henne...... återkommer med info :S

sway307

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 17 aug-11 kl 20:45 »
7 ägg, gammla och dåliga ägg.... tuppen skjuter kanske blankt

winnitopi

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 17 aug-11 kl 23:46 »
Min älskade Kockinhöna försvann mitt i vntern o var borta ca 4 veckor.Vissa nätter var det -20 te så jag trodde inte mina ögon när hon sen var hemma igen.På våren hittade vi ett rede under en lada i gammal halm där hon troligen legat o ruvat!
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser