Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biförening med sockerlösningsuträkning...  (läst 2019 gånger)

Lejonhjärta

• Västergötland
Biförening med sockerlösningsuträkning...
« skrivet: 19 aug-11 kl 01:09 »
Hittade en hemsida för en biodlingsförening förra året med en sån bra lathund på hur man lagar till sockerlösning.
Kunde antingen skriva in hur mkt socker man ville göra på eller hur mkt lösning man ville få fram.
Bara å skriva i å klicka så fick man fram rätta måtten.  :)
Nu hittar ja inte vart ja skrivit upp sidan, är det någon som kan hjälpa mig med vart ja kan ha hittat den??
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

G Frick

SV: Biförening med sockerlösningsuträkning...
« Svar #1 skrivet: 19 aug-11 kl 08:38 »
Javisst, kolla här: http://www.wermdobiodlare.se/
Lägg in den som bokmärke, det finns mycket att läsa där!

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Biförening med sockerlösningsuträkning...
« Svar #3 skrivet: 19 sep-11 kl 22:12 »
Ser här att ja glömt å tacks så mkt för hjälpen.  :-[ Var precis den föreningen ja sökte. :D
Tack även för det andra infon, massor att läsa nu. :)
Hade hoppats att sonen skulle hinna fixa sockerlösningen etc men d var ja som åkte på detta då han börjat naturbruksgymnasium på annan ort å jag får sköta om bina under veckorna. :P
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

308 gäster, 2 användare
yellgar, HarshalJ

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser