Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu har jag hämtat nya ankor  (läst 895 gånger)

TFia

• Gäst
Nu har jag hämtat nya ankor
« skrivet: 20 aug-11 kl 16:21 »
Fortfarande så har jag en gulanka kvar, han har blivit så social så han kommer knallandes upp till huset (100m) och in i vardagsrummet har hänt med, så han behövde lite sällskap.

Lekstugan är flyttad till dammen (10-15m från), minksäkrad (minknät för fönstrena som är fönsterlösa), dom nya ankorna (myskankor) har jag stängt in där, fyra hanar ur två olika kullar, 6 och 10 veckor, hoppas dom kommer överrens nu bara. Hur länge var det man skulleha dom instängda så att dom förstår var dom skall gå på kvällen? 6 veckors ankorna är ju himla små o försvarslösa tycker jag...

Dessutom är en minkfälla på plats vid inloppet till dammen, ställde den på en bräda som ligger i våtmarken där, betade med ägg (1 helt, 1 krossat) och omega 3 kapslar som skulle vara bra..? En till mink/järvfälla skall placeras ut.

Så nu jävlar är det krig, går det inte den här gången så får det vara.

En fråga till, hur gamla bör ankor vara vid slakt? Var det vissa veckor man skulle slakta pga vingepennor? Dessa ankor ämnar jag ju inte behålla över vintern, utan om det funkar så blir det tre vuxna till våren som får bo här.
Men jag måste ju säga att jag tycker nog att dom gula ankorna är mycket finare än myskankorna, så om jag kan stoppa den i frysen får jag se...

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser