Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder till minigris?  (läst 6383 gånger)

lara-li

• Södermanland
Foder till minigris?
« skrivet: 30 aug-11 kl 00:09 »
Vad är de bästa fodret för minigrisar?
Ungefär hur mycket kostar det per säck?

galdur

• -
SV: Foder till minigris?
« Svar #1 skrivet: 30 aug-11 kl 09:38 »
Hehehehe du kommer få 1 miljon förslag på bästa foder till en mingris! Mina 2 herrar får som bas kornkross och havrekross som jag köper av grannen för 50 öre kilot, MEN det är sjukt billigt har ingen aning om vad det kostar på tex GG! Sen får dom rester från mitt kök mest frukt och grönsaker men även pasta, bröd, fisk och kyckling serveras ibland! Mina 2 minigrisar är 8 och 9 år och har aldrig varit sjuka så jag skulle nog säga att en varierad kost är det som är bäst till en minigris!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

lara-li

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 30 aug-11 kl 22:17 »
Ja men jag funderar över om jag ska ge foder eller inte.. Om man inte ska ge foder, vad behöver då en gris för att få en fullvärdig måltid?

galdur

• -
« Svar #3 skrivet: 31 aug-11 kl 07:07 »
Jag förstår inte vad du menar med att inte ge foder ??? Vill du bara ge hushållsrester?
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #4 skrivet: 06 sep-11 kl 23:26 »
Vad är de bästa fodret för minigrisar?
Ungefär hur mycket kostar det per säck?

Jag har under mina 21 år med minigrisar givit ett helfoder för suggor som jag har blandat med lite kornkross.
Klara 130 (märke Piggfor) och Suggfoder Bas (märke Svenska foder) är de jag använder mest.
Kostar ca 180 kr/säck.
Jag ger även Tokosel (E-vitamin & Selen) som tillskott ca 1 ggr/månad.
Självklart får de lite bröd, frukt, grönt och annat icke animaliskt också ibland, men inte i några stora mängder.

Mina grisar är nöjda och fina. 
Och är de nöjda, är jag nöjd.  ;)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser