Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vacineringar??  (läst 1129 gånger)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
Vacineringar??
« skrivet: 08 sep-11 kl 08:41 »
Finns det nått man måste vac fåren emot varje år? Alltså nått det är lag på?
El finns det nått man rekommenderar att man vac emot?

Tacksam för svar/ Mollys
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

vallhunden

• Västergötland
SV: Vacineringar??
« Svar #1 skrivet: 08 sep-11 kl 08:53 »
Det finns dom som vaccinerar mot gasbrand och stelkramp.... Allt-i-ett-vaccin.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 08 sep-11 kl 09:05 »
Ok,tack för svar Vallhunden.
Men alltså inget det är lag på?? Det är mkt regler hit o dit med får o man vill ju inte göra fel ;)
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 08 sep-11 kl 09:26 »
Nej, inget det är lag på... För några år sedan så vaccinerades alla får mot Blåtunga, men nu är vi friförklarade i Sverige...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser