Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanske mina första kunder.  (läst 1012 gånger)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
Kanske mina första kunder.
« skrivet: 11 sep-11 kl 13:42 »
Lite kul!

Idag när jag höll på i trädgården gick ett par av  de vita hönorna ut i kanten på vår infart så de syntes upp till stora vägen, då såg jag att en bil stannade ute på stora vägen och sedan vände dom bilen och körde fram in till grusvägen och stannade precis där jag stod med hönorna.

Dom undrade om jag sålde ägg!

Jag fick förklara att jag just nu får kanske max 2-3 ägg per dag, men de var intresserade att komma förbi när jag hade tio ägg ( de kör förbi ändå när de ska till affären och handla). Att jag ville ha 3:-/ägg verkade inte avskräcka dom. Jag har ju hönsen för att få ägg att använda själv ju.

Och jag har inte ens en skylt uppe med ägg till salu... ;D
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Kanske mina första kunder.
« Svar #1 skrivet: 11 sep-11 kl 13:45 »
Kul när det säljer sig självt  :D
Landsflykting i storstan...

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #2 skrivet: 11 sep-11 kl 18:21 »
Visst är det kul!

Föräldrar till sonens kompisar ställde sig snabbt i kö när de såg att vi har höns.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Terese

• Gårdsmor, nu mera mor på riktigt!
    • Ångermanland
    • Min Blogg!
« Svar #3 skrivet: 11 sep-11 kl 18:30 »
Har aldrig sagt direkt till någon att jag säljer ägg. Men det faktum att de går lösa på gården gör att många kommer och frågar. Jag skulle säkert kunna sälja dubbelt upp med ägg än vad jag har. :)
Ett stycke Gårdsmor som numera är mor på riktigt!

http://gardsmor.blogspot.se/

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 11 sep-11 kl 21:28 »
Mmm vad olika det är, här har mina tre närmsta grannar höns,
så efter vår väg är det inte brist på ägg och inte läge att sälja tuppar ;D
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser