Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182358 gånger)

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #120 skrivet: 12 jan-12 kl 19:35 »
Vad gillade ni de små förslutbara plast påsarna jag anv?? Sånna väger ju inte så mycke och man ser tydligt vad som finns i pluss att man lätt kan lägga in en lapp med text etc.
Lena, om adressen finns kvar på listan så behöver du inte skicka på nytt. Jag hör av mig annars!!
Mamma lilla har jobbat hela dan så jag har inte fått tag i henne. Såklart jag skriver så snart jag har news!!

Så inga grek frön önskemål?? :)

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #121 skrivet: 12 jan-12 kl 19:44 »
*liite av ditt väder* kan man få det? :)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #122 skrivet: 12 jan-12 kl 20:47 »
JA! Jag tar också lite väder.  ;D

Har ni några roliga grek-tomater? Sen fick jag frön från någon grek-gurka förra året som inte tog sig. Den vill jag gärna prova igen. Får försöka komma ihåg att inte ställa ut den för tidigt bara. Den var inte köld tålig märkte jag.  :-[ 

Svårt att veta vad du har för frön. Får leta efter grek-mat för att få ett hum vad som odlas där.

ellie1975

• -
« Svar #123 skrivet: 12 jan-12 kl 20:51 »
Hej!

Jag vill också vara med... :-)

tuulis

• Uppland
« Svar #124 skrivet: 13 jan-12 kl 10:15 »
Citera
Vad gillade ni de små förslutbara plast påsarna jag anv??

Jag tyckte att dom var riktigt bra till vårt ändamål. Sluter bra, lätta att använda och tar inte mycket plats.
Dom är också praktiska när man tar sina val från paketet.
Jag gick också till en affär för kontorsartiklar och köpte ett paket med 100 st sådana.
Kostade inte mycket, så där dryga 20 kr. Rekommenderas!
« Senast ändrad: 13 jan-12 kl 10:19 av tuulis »

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #125 skrivet: 13 jan-12 kl 10:26 »
Paketet har landat hos min mamma!!! Men hon fick postavi så hon vart tvungen att gå o hämta....vilket hon gör nu i denna stund! Ska skickas vidare ikv så jag hoppas vi har tur med flygförbindelser etc så att de kommer fram snart!!

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #126 skrivet: 13 jan-12 kl 11:48 »
wiii  ;D ;D ;D

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #127 skrivet: 13 jan-12 kl 19:49 »
Paketet har landat hos min mamma!!! Men hon fick postavi så hon vart tvungen att gå o hämta....vilket hon gör nu i denna stund! Ska skickas vidare ikv så jag hoppas vi har tur med flygförbindelser etc så att de kommer fram snart!!

Pustar ut lite att det inte försvann på vägen, tänker tanken att alla får för sig att just jag helt enkelt försnillat alla fröer, det hade inte varit kul. Jag sa ju att det var lite av en vadderad bomb (skulle haft ett större kuvert, men det insåg jag inte förens jag försökte packa det).

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #128 skrivet: 14 jan-12 kl 10:33 »
Hoppas verkligen att du inte känner det så om det förra paketet!  Saker försvinner under resans gång och du får inte lov att känna dig misstänkt på något sätt.

tuulis

• Uppland
« Svar #129 skrivet: 14 jan-12 kl 12:05 »
Att tänka på det ... det är ju en fördel om vi har två kedjor och två paket ... ifall en av dom försvinner på vägen så har vi ju den andra kvar i alla fall.  ;)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #130 skrivet: 14 jan-12 kl 13:32 »
Hur tycker ni jag ska dela upp fröerna?? Lite dit och lite hit uppdelat jämt med tomater, blomster etc? El ska jag pilla med fröerna så hälften hamnar i var paket??

tinna.m

• Skåne
« Svar #131 skrivet: 14 jan-12 kl 13:48 »
Jag tycker du ska göra som du tycker  ;) Det är roligt att sitta och välja och vraka oavsett vilka fröer som är i påsen. Tanken är ju att prova nåt nytt och det blir det ju hursom.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #132 skrivet: 14 jan-12 kl 13:53 »
Hoppas verkligen att du inte känner det så om det förra paketet!  Saker försvinner under resans gång och du får inte lov att känna dig misstänkt på något sätt.

;D Det lugnt ur den synpunkten! Det är nog bara jag som är en lite nervös typ. (Litar inte alls på posten!)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #133 skrivet: 22 jan-12 kl 17:43 »
Hur går det? Är den nya omgången på gång?

Själv har jag börjat så lite smått. Som vanligt så kommer jag på att jag har för lite plats.  :P Fast jag kom på att man får utmärkt undervärme om man ställer sådderna på akvariumet.  ;D

KAJ

« Svar #134 skrivet: 22 jan-12 kl 23:09 »
vicky-g: När det sen har grott kan du säkert hälla ur fiskar o vatten ur akvariet o ha det som växthus  ;)!

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #135 skrivet: 23 jan-12 kl 00:08 »
oj detta har jag missat, var med i förra omgången och är gärna med igen om jag får =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

vicky-g

• Västmanland
« Svar #136 skrivet: 24 jan-12 kl 13:04 »
KAJ: Ja, men jag råkar tycka om de små simmande liven. Men eftersom många tröttnar på att ha fiskar kan man ofta köpa billiga akvarium så jag får kanske köpa några nya till odling.  :D

Undrar vad maken säger... Han tycker redan att jag går till överdrift med mitt samlande av lysrörsarmatur till mitt bygg projekt.  ;D

Salambashanti

• Övriga världen
« Svar #137 skrivet: 27 jan-12 kl 15:07 »
Jag bor i senegal på ett comunity, jag skickar gärna fröer o tar emot fröer.
posten här är inte den snabbaste men den funkar. Lite dyrare så klart o skicka så långt men kan nog erbjuda en hel del som ni inte hittar någon annanstans.
Fridens

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #138 skrivet: 29 jan-12 kl 10:51 »
.....Fröpaketet e hemma hos mig!!!....paket och paket......Det e det värsta jag sett!!! Huuur mycke fröer som helst och inte ett enda frö från det jag hade lagt i. Åt ni upp mina grek fröer eller??? hahahaha... Ska genast fylla på lagren!!!!! Imorrn skickas 2 paket med blandad innehåll till mina kära fröälskare. Vi e många nu igen men då det blir 2 paket ska det nog gå fortare!!! I lööööv this!!!
Kram på er! Önska jag kunde skicka soliga varma hälsningar men hela Grekland har en Sibirisk vinterstorm över sig och på Santorini e det bara 8 grader varmt. Med andra ord, SKITKALLT!! :)

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #139 skrivet: 30 jan-12 kl 00:05 »
Vad kul!! Tänkte bara meddela att jag är mitt i en flytt och har kvar min gamla adress tills den sista februari, så om paketet skickas till mig i mitten av februari eller senare så är det säkrast att skicka till den nya adressen istället =)
å den är:
Jenny Nieminen
Flaterud Ängen
66010 Dals Långed
Dalsland

Men jag hoppas att jag hinner få det innan dess  ;) haha

Dela detta:

* Inloggade just nu

230 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser