Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182496 gånger)

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #200 skrivet: 20 feb-12 kl 20:33 »
Fick paketet idag och oj vilka fröer det fanns! Man får ju nästan huvudvärk av all denna information :) Ska titta igenom ordentligt imorgon och sen skickar jag vidare på onsdag!

attsingens att du bor en bit bort annars hade jag kunnat svänga förbi och kika så hade du kunnat kika när den kom till mig =)
är ju rena julafton och när folk skriver i tråden att paketet passerat dom är som att öppna julkalendern och räkna ner =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Znibban

• Skåne
« Svar #201 skrivet: 22 feb-12 kl 16:43 »
Jag fick fröpaketet från Jonas Backfors idag och la allt annat åt sidan. Nu är paketet iväg igen, Hanna "Tindrah" det bör dyka upp hos dig i morgon eller senast fredag.
Jag lade i ett par extra frimärken för det glömde jag förra gången.
Snart är det vår, snart ska fröna petas ner i jorden....jag lääääängtar  :P ;D

4-ever

• Skåne
« Svar #202 skrivet: 22 feb-12 kl 18:41 »
Man blir ju mer än lite avundsjuk!!!
Nu vill jag verkligen veta var vårt paket är!!!  :o
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

djeen

• Ångermanland
« Svar #203 skrivet: 22 feb-12 kl 19:58 »
Jag fick fröpaketet från Jonas Backfors idag och la allt annat åt sidan. Nu är paketet iväg igen, Hanna "Tindrah" det bör dyka upp hos dig i morgon eller senast fredag.

oh!! sedan bara tre kvar innan det landar hos mig! :D

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #204 skrivet: 23 feb-12 kl 09:30 »
Är jättesugen nu...   längtar jag med...
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #205 skrivet: 24 feb-12 kl 17:14 »
oh!! sedan bara tre kvar innan det landar hos mig! :D

...och nu är det bara två...  ;D

Paketet kom fram redan igår så det lades på lådan nyss och når nästa person på måndag. Slängde också med ett extra frimärke. För er som är nyfikna så består paketet just nu av ett knökfullt grönt förbetalt postenbrev av storlek M (=45-50kr i porto). Innehåller allt möjligt, men inte så många blommor. Det finns både vanligt och ovanligt, hemodlat och köpt och dessutom några spännande sorter från Grekland.

tinna.m

• Skåne
« Svar #206 skrivet: 24 feb-12 kl 17:57 »
Citera
paketet just nu av ett knökfullt grönt förbetalt postenbrev av storlek M (=45-50kr i porto)

Paketet kom fram redan igår så det lades på lådan nyss och når nästa person på måndag. Slängde också med ett extra frimärke. För er som är nyfikna så består paketet just nu av ett knökfullt grönt förbetalt postenbrev av storlek M (=45-50kr i porto). Innehåller allt möjligt, men inte så många blommor. Det finns både vanligt och ovanligt, hemodlat och köpt och dessutom några spännande sorter från Grekland.
[/quote]Ny påse, förfrankerad kostar 45:-, då går det att skicka upp till TVÅkg i den.
Om påsen "återanvänds" och frankeras med 48:- får den endast innehålla ETTkg... Fundera nu på hur ni ska göra.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #207 skrivet: 24 feb-12 kl 19:32 »
Ny påse, förfrankerad kostar 45:-, då går det att skicka upp till TVÅkg i den.
Om påsen "återanvänds" och frankeras med 48:- får den endast innehålla ETTkg... Fundera nu på hur ni ska göra.

Bra tips! Tack! Jag tyckte väl att det var lite konstigt att det var frankerat för 48 kr när jag fick det (återanvänt) för jag hade för mig att posten tog 45 för mitt förfrankerade paket. Fult av dem tycker jag allt! Det borde ju löna sig att återanvända förpackningen istället för att köpa helt ny.

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #208 skrivet: 28 feb-12 kl 18:22 »
Kul att paketen är igång igen!  :D

En liten undran:
Var är paket B nu?
 ::)
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

tinna.m

• Skåne
« Svar #209 skrivet: 28 feb-12 kl 18:49 »
Kul att paketen är igång igen!  :D

En liten undran:
Var är paket B nu?
 ::)
Jag hittar inte Lena WB i medlemsregistret. Har du adressen till henne ChristinaKi ? Eller har nästa på listan sett paketet?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

4-ever

• Skåne
« Svar #210 skrivet: 28 feb-12 kl 22:31 »
Tycker jag har undrat länge var "vårt" paket är.....  ::)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Znibban

• Skåne
« Svar #211 skrivet: 29 feb-12 kl 10:20 »
Bra tips! Tack! Jag tyckte väl att det var lite konstigt att det var frankerat för 48 kr när jag fick det (återanvänt) för jag hade för mig att posten tog 45 för mitt förfrankerade paket. Fult av dem tycker jag allt! Det borde ju löna sig att återanvända förpackningen istället för att köpa helt ny.
Jaha då har man lärt sig nå´t nytt. Det ska jag ta upp med posten, synnerligen fräckt och oetiskt att det inte lönar sig att vara miljömedveten!

Ni sa att det var lite blommor, jag skickade med frö till vintergäck ännu en gång. (De kostar skjortan i fröhandeln). Ni som tagit av dem bör tänka på att groningstiden är jättelång och att de kan vara programmerade för att uppleva vinter för att kunna gro.

I helgen ska jag gå på trädgårdsmässa i Malmö, lär väl bli lite nytt, hoppas jag.
Har fortfarande inte satt igång förkultiveringen, men snart....

tamate

• Jämtland
« Svar #212 skrivet: 29 feb-12 kl 12:51 »
Åh vad ni är snabba, kul kul att se att paketet rör på sig. borde inte ta sååå lång tid innan paketet landar här =))
www.missneback.se

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #213 skrivet: 29 feb-12 kl 21:18 »
Paketet är här och går vidare imorron. Mycket spännande!

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

pita

• -
« Svar #214 skrivet: 01 mar-12 kl 09:41 »
Hej! jag har läst lite med spänning om eran frökjedja. Jag har inte riktigt orkat plöja ignom hela tråden :P men tar ni nått i påsen och lägger ner nått annat?

Är det en sluten grupp eller får man vara fräck och fråga om man får vara mee :-[

Det verkar så kul :)
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

tamate

• Jämtland
« Svar #215 skrivet: 02 mar-12 kl 01:47 »
Hej! jag har läst lite med spänning om eran frökjedja. Jag har inte riktigt orkat plöja ignom hela tråden :P men tar ni nått i påsen och lägger ner nått annat?

Är det en sluten grupp eller får man vara fräck och fråga om man får vara mee :-[

Det verkar så kul :)

tanken är att dela med sig av vad man har, så när paketet kommer så kikar man efter vad som finns och tar lite av det man vill ha och sedan lägger man i vad man kan dela av sitt eget.
Förra året så tog jag bara några st för jag hade så himla mycket som jag hade satt men stoppade i en hel del för jag hade så mycket över. jag vet inte hur andra gör men 50/50 borde ju vara bra så det inte blir mindre och mindre för varje stopp. men jag har uppfattat att det är tvärtemot, därför jag är glad för att tillhöra bland dom sista =)

det sattes ett stopp när paketen skcikades på att skriva till fler men kanske paketen skickas en runda till senare jag vet inte. annars får du vara på hugget till nästa säsong.
www.missneback.se

pita

• -
« Svar #216 skrivet: 02 mar-12 kl 10:02 »
Ok, tack! jag hållet utkik efter ev nästa omgång :)
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #217 skrivet: 02 mar-12 kl 14:12 »
Nu är paketet här  :D och nästa post går härifrån på måndag.

H/Ingela

tamate

• Jämtland
« Svar #218 skrivet: 02 mar-12 kl 19:13 »
snart snart så =)

en fundering, om paket b har försvunnit, kanske dom på b listan som inte haft paket få paket a innan det sänds tillbaka. med förhoppning att det inte går upp i rök igen.

skulle paketet försvinna så tycker jag vi alla tar och gör varsit ett brev med lite frön och skickar till Christinaki med lite fröer som tack för att hon fixat ihop alltihopa, eller?
www.missneback.se

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #219 skrivet: 02 mar-12 kl 19:42 »
Men det ska väl nästan vara helt omöjligt att ett paket ska kunna försvinna. Man skriver väl avsändare på paketet och då ska ju posten i princip råka strimla sönder allt för att de ska slarva bort det?!!?
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

232 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser