Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182356 gånger)

KAJ

SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #240 skrivet: 06 mar-12 kl 17:55 »
Paket A kom hit idag, är genomgånget och postat igen (kommer inte ens ihåg namnet på den jag skickade till, så snabbt gick det... Jenny något..., men jag hann byta fröer  :P )

vicky-g

• Västmanland
« Svar #241 skrivet: 07 mar-12 kl 15:06 »
... och paket B?? Snart kommer en liten  >:D och sätter eld i baken på er.

För att skicka en  (:) är för snällt.

Tänk på att jag inte är en  o:) utan bara en kvinna med fröabstinen.  ;D

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #242 skrivet: 07 mar-12 kl 15:40 »
och 6 pers före mig... herregud, om det går in samma takt är förodlingssäsongen över till dess :(
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

djeen

• Ångermanland
« Svar #243 skrivet: 07 mar-12 kl 15:43 »
"Jenny någonting" här! Jag fick paket A idag! Helt UNDERBART!
TACK, TACK, TACK för att jag fick vara med i den här kedjan!  :-*

Vi har full rulle här och skall packa för en tågresa i natt, men jag skall göra klart mitt fröval, lägga i mina fröer och tar med mig brevet och postar det i morgon bitti på Stockholms Central. Så HIMLA BRA att jag fick paketet idag annars hade jag inte kunnat kolla igenom och skicka förrän på måndag när vi kommer hem.

Efter en första genomgång har jag plockat ut 17 sorter som jag inte kan leva utan (hur klarade jag mig innan dem undrar jag redan nu?), får se hur många det blir i slutändan. :)

4-ever

• Skåne
« Svar #244 skrivet: 07 mar-12 kl 17:00 »
... och paket B?? Snart kommer en liten  >:D och sätter eld i baken på er.

För att skicka en  (:) är för snällt.

Tänk på att jag inte är en  o:) utan bara en kvinna med fröabstinen.  ;D
Håller med dig!
Börjar kännas lite trist nu faktiskt.... hinner man med att så något av det som finns i paketen?
Det gick inte så bra denna rundan som förra tycker jag nog, inte med vårt paket i varje fall!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #245 skrivet: 07 mar-12 kl 17:23 »
...."inte så bra"......Snälla ord där. Det har gått åt helvete med runda B. Va fan säger jag bara. :(....f´låt för utbrottet..... :P
Eftersom runda A snart e här igen så funderar jag redan nu på vad jag ska göra. Ska jag vänta in runda B?? Ska jag skicka direkt en ny runda? Ska jag skillja på blommor och mat frön? Vilka vill vara med på en fortsättning? Att det e för sent att så tror jag nog inte... Själv har jag inte börjat än och här e det ju redan vår. Men vi får hoppas på det bästa och att posten är på vår sida så att B hinner rulla. Ska nog gå bra!!! Sol på er alla!

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #246 skrivet: 07 mar-12 kl 17:35 »
Jag är gärna med på en till runda! Här uppe har vi ju en meter snö fortfarande så jag har god tid på mig att så det mesta :) Tycker man kan slänga iväg en runda till direkt. Sen kan väl personer som inte känner att de kan posta paketet på mindre än säg 3-4 dagar från at de fått det dra sig ur listan? Menar att om det tar 1 vecka att posta och alla är så sega och man är 12 st på listan tar det ju 3 månader tills den sista får paketet! Så MAX 4 dagar tycker jag från att man har paketet i sin egen brevlåda tills att paketet är postat, gärna betydligt snabbare.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

djeen

• Ångermanland
« Svar #247 skrivet: 07 mar-12 kl 18:27 »
Så, nu har alla dagens övriga aktiviteter stått på standby, jag är klar med fröval (det blev 24 till slut...) och jag har bidragit med nio nya fröpåsar. Paketet är packat och klart och läggs på lådan nere på byn i natt om det går i (ganska liten låda), annars åker det med på tåget och jag postar i morgon bitti när vi är framme i Stockholm.

Jag är väldigt gärna med på en till sväng - det här var helt fantastiskt skoj och vi har fortfarande full vinter hos mig! Jag sitter och klämmer på mina nya påsar och tittar på fröerna hela tiden. Är dessutom väldigt glad att jag hamnade efter KAJ som typ uppfyllde mina högsta drömmar gällande squash- och bönfröer.

Januschka

• Västmanland
« Svar #248 skrivet: 07 mar-12 kl 19:28 »
...."inte så bra"......Snälla ord där. Det har gått åt helvete med runda B. Va fan säger jag bara. :(....f´låt för utbrottet..... :P
Eftersom runda A snart e här igen så funderar jag redan nu på vad jag ska göra. Ska jag vänta in runda B?? Ska jag skicka direkt en ny runda? Ska jag skillja på blommor och mat frön? Vilka vill vara med på en fortsättning? Att det e för sent att så tror jag nog inte... Själv har jag inte börjat än och här e det ju redan vår. Men vi får hoppas på det bästa och att posten är på vår sida så att B hinner rulla. Ska nog gå bra!!! Sol på er alla!

Hur vore Du  om Paeket A skickas iväg direkt.. och börjar B-vändan bakifrån???

Då kommer förhoppningsvis ett av paketen hit innan slutet av april :(

tinna.m

• Skåne
« Svar #249 skrivet: 07 mar-12 kl 19:37 »
Håller med dig!
Börjar kännas lite trist nu faktiskt.... hinner man med att så något av det som finns i paketen?
Det gick inte så bra denna rundan som förra tycker jag nog, inte med vårt paket i varje fall!

Nja, det går ju att modifiera rundan.. Jakobsson har snart påsen, om 4-ever synkar där och snackar med Anemona i Hholm så gick det lite snabbare. Jag hakar på där ELLLER väntar, eftersom jag är sist och ska posta till Christinaki/Santorini.
Vad tycks???

Citera
LISTA B
Bonntösen
Lena WB
Nuts
K@rene
Marcuse
Jakobsson
Lotta Luvin
Vicky -G
4-ever
Januschka
Maimiti
Anemona
Tinna.m
Santorini
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

4-ever

• Skåne
« Svar #250 skrivet: 07 mar-12 kl 20:09 »
Nja, det går ju att modifiera rundan.. Jakobsson har snart påsen, om 4-ever synkar där och snackar med Anemona i Hholm så gick det lite snabbare. Jag hakar på där ELLLER väntar, eftersom jag är sist och ska posta till Christinaki/Santorini.
Vad tycks???

Är det inte så att det bara är "gamla" kvar nu på vår lista? Och förra gången gick det ju smidigt iväg hit och dit?
Jag vill inte hoppa på någon, men det var ju nya i början av listan, och det gick ju lååångsamt.
Så om vi gör som vi gjorde förra rundan vi som är "vana"  8) så blir det ju inte många dagar när vi väl kommit till "oss rävar
Jag tycker inte att du ska vänta på B-paketet! Och jag vill gärna vara med i fortsättnningen!
Ska du dela blommor och mat, så vill jag nog vara med på båda :-[ om man får det.
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #251 skrivet: 08 mar-12 kl 19:26 »
Jag vill också hemskt gärna vara med på en runda till!!!!  ;D

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #252 skrivet: 09 mar-12 kl 01:47 »
Var är paket B nu??  ???
Det verkade ju som att det skulle ha snabbat upp sig lite..?
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

4-ever

• Skåne
« Svar #253 skrivet: 09 mar-12 kl 07:53 »
Var är paket B nu??  ???
Det verkade ju som att det skulle ha snabbat upp sig lite..?
Jadu, det kan man ju undra!
Det har gått troll i detta paketet!
Suck

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #254 skrivet: 09 mar-12 kl 14:41 »
Nu har paketet landat åh va kul med en massa fröer, tur jag fick paketet en fre för tiden finns inte idag att skicka så i helgen kommer det iväg men det gör ju inget :)

Synd med uppehåll i paketet. Till nästa säsong så lägg in sörlänningar först och Norrland sedan. Här är det ju inte aktuellt att sätta ute på flera v ja månader än och inne börjar man lite smått med nu men det är ju inte mycket att sätta inne i paketet.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Januschka

• Västmanland
« Svar #255 skrivet: 09 mar-12 kl 16:35 »
Vicky och jag kunde kanske träffas och tittar gemensamt.. det spar en station.. dvs 4 dagar

4-ever

• Skåne
« Svar #256 skrivet: 09 mar-12 kl 16:40 »
Vicky och jag kunde kanske träffas och tittar gemensamt.. det spar en station.. dvs 4 dagar

Jag tycker nog att det hade varit bra bara man visste var paketet befann sig!
Men det känns som det lever sitt eget lilla liv där ingen har koll på vart det finns!

tinna.m

• Skåne
« Svar #257 skrivet: 09 mar-12 kl 17:21 »
Låter smart!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #258 skrivet: 10 mar-12 kl 08:47 »
Hit har B-paketet inte hunnit ännu, i alla fall. 'rapporterar från sin vaktposition under brevlådan'

'vittjar matsäcken'
Jag måste nog snart hem och fylla på förråden.  :P

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #259 skrivet: 10 mar-12 kl 09:05 »
Hej fröälskare!!! På måndag eller tisdag kommer paket A till sista person och förhoppningsvis på fredag kommer den till mig. Jag kommer att skicka det paketet DIREKT till sista personen i B listan! Så ni alla vet.
Ang paket B.
Jag har letat och mailat fram och tebax. Personen som har paktet just nu befinner sig långt hemmifrån och kommer inte hem förens 20 mars. Men vi har trixat och en granne ska skicka vidare på månad så på tisdag hoppas jag nästa person får paketet. Nämner inga namn just nu, det kommer komma fram ändå snart.
Till nästa omgång (då båda paketen gått sina varv.....) så blir det nya regler och bestämmelser.
Jag beklagar B listans otur och känner mig skyldig fast jag vet att jag inte e det. Men ett litet ljus e att A paketet kommer in i B listan snart!! Lovar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

233 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser