Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182363 gånger)

4-ever

• Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #280 skrivet: 17 mar-12 kl 09:59 »
I alla fall så har vi nu äntligen kommit på plats, om än tillfälligt så även jag längtar efter fråpåsen.
För den har faktiskt inte kommit till mig. Det borde den jort om den skickades i onsdags ju...  :'(

Kram på er!
Hejsan!
Kan det vara så att det tar ett par dagar extra med tanke på att adressen är en annan?
Det tar ju ett par dagar för posten att hitta den nya adressen.
Hoppas att ni, trots omständigheterna, mår okej nu!
Vi får hoppas att fröpåsen anländer till dig i början av veckan!
Och att du inte har ngt att lägga i, tycker jag, är förståligt. Passa på att ta lite så du/ni kan börja fylla på ett lager igen  :D
Ha det bra!!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #281 skrivet: 17 mar-12 kl 10:03 »
Om inte paketet är framme hos J ännu så behöver vi inte tvista till skickandet - jag är ju hemma och kan vittja min brevlåda redan på måndag.
:)

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #282 skrivet: 19 mar-12 kl 00:58 »
tjing hur går det med paketen?
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

4-ever

• Skåne
« Svar #283 skrivet: 19 mar-12 kl 20:05 »
För dem som ännu inte fått paketet.
Och inför nästa runda.
Vad vill ni helst ha? Blomsterfröer eller "ätbara" fröer?
Jag har ju lyckats handla på mig både det ena och det andra  :-[
Kan ju vara bra att veta vad som önskas. Kanske någon vill ha ngt speciellt?  ???
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

djeen

• Ångermanland
« Svar #284 skrivet: 19 mar-12 kl 20:12 »
Och inför nästa runda.
Kan ju vara bra att veta vad som önskas. Kanske någon vill ha ngt speciellt?  ???

Inför nästa runda: Jag är mest sugen på fröer till sådant som är ätbart (även om jag faktiskt plockade på mig blomfrön ur två påsar när paketet var hos mig). Hoppas vi hinner med en sväng till! Jag håller på och fixar jättemycket med mina fröer sedan jag fick de här, och håller på och byter med vänner både i verkligheten och på nätet. Himla kul idé!

Jakobsson

« Svar #285 skrivet: 19 mar-12 kl 20:14 »
Fortfarande inget paket hos mig :(

4-ever

• Skåne
« Svar #286 skrivet: 19 mar-12 kl 21:53 »
Fortfarande inget paket hos mig :(
Men vad fanken!
Det skulle ju ha skickats för "jättelängesedan"
Grr... nu börjar tom jag sluta säga snälla saker!

tamate

• Jämtland
« Svar #287 skrivet: 19 mar-12 kl 22:21 »
Och inför nästa runda.

ätbart inklusive örter =)
www.missneback.se

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #288 skrivet: 19 mar-12 kl 23:07 »
Det är bara konstatera att kedjan blir ingenting som kan bidra med något som behöver förodlas i år. Jättetrist men vi kan nog spara porto och snart plockar ur fröna som skulle förodlas under mars månaden.

Som någon skrev.. bäst att köpa eget om  man vill vara säker att det blir grönt i landet.  Synd.
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

4-ever

• Skåne
« Svar #289 skrivet: 19 mar-12 kl 23:26 »
Det är bara konstatera att kedjan blir ingenting som kan bidra med något som behöver förodlas i år. Jättetrist men vi kan nog spara porto och snart plockar ur fröna som skulle förodlas under mars månaden.

Som någon skrev.. bäst att köpa eget om  man vill vara säker att det blir grönt i landet.  Synd.
Tyvärr är det nog så..
Riktigt irriterande är det.
ätbart inklusive örter =)
Då blir det nog ätbara frö... eller frö som blir ätbara plantor  ;)

tamate

• Jämtland
« Svar #290 skrivet: 20 mar-12 kl 00:41 »
Tyvärr är det nog så..
Riktigt irriterande är det. Då blir det nog ätbara frö... eller frö som blir ätbara plantor  ;)

som jag har skrivit gång på gång, sverige ääär långt. här har vi inte ens börjat ta fram krukorna ännu så här är det inge sur läpp =) jag är glad för dom frön som jag har fått och om jag skulle få se det andra paketet skulle jag bara buga och tacka och inte vara sur. det är bara till att acceptera att folk är som folk är och vill man ha fröer på rätt tid så beställ dom =)
lycka till dock om ni vill beställa plantor för det har jag helt slutat med då jag betalat några omgångar som har blivit stående hos posten och dött och posten tar inte ansvar för dom =( så där kan man vara jävligt sur anser jag.

tycker ni som är vrång inte tillför något för jag har svårt att tänka mig att paketet går fortare, tvärtom. dom som ev försenar paketet vågar inte skriva i tråden.
jag ser hellre bilder och glada utrop från er som haft möjlighet att sätta fröerna redan och som det börjar sticka upp något ur jorden för =)
Någon som kanske har bilder från plantor från förra årets fröomgång som vill visa upp? =)
jag hade jättemycket som jag planterade förra året men det mesta strök med när det vart plötslig värme och jag vart sjuk =(
därför bla är jag överlycklig för att det vart en frölista i år igen så jag får en ny chans att kompletera dessa roliga frön med dom frön jag köpt på runåbergs.
sedan förstår jag besvikelsen från er som inte fått några frön alls ännu men det hjälper ju faktiskt inte att sura över det. det har ju inte kostat er några pengar bara en del förväntningar och fröna kommer nog tille rmed =) och frön håller ju faktiskt, jag har satt 5 år gamla frön där det faktiskt växte en hel del. och dom fröna som landade hos mig var det inte många som inte var från förra året så då har man ju kul att se fram emot nästa säsong med =)
www.missneback.se

4-ever

• Skåne
« Svar #291 skrivet: 20 mar-12 kl 07:22 »
Sant, man ska inte gnälla så mycket.
Problemet är ju att vi inte ens vet om vårt paket "lever"!

tamate

• Jämtland
« Svar #292 skrivet: 20 mar-12 kl 07:52 »
Sant, man ska inte gnälla så mycket.
Problemet är ju att vi inte ens vet om vårt paket "lever"!

nej jag har förståelse för det och det är verkligen synd att det blivit strul men jag tycker att det verkar som det finns folk som jobbar på det och har koll på antingen var paketet är el ungefär var det är och jag tycker dom gör ett bra jobb som lägger ner sin tid på paketen och försöka få dom att röra sig smidigt =)
www.missneback.se

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #293 skrivet: 20 mar-12 kl 09:13 »
som jag har skrivit gång på gång, sverige ääär långt. här har vi inte ens börjat ta fram krukorna ännu så här är det inge sur läpp =) jag är glad för dom frön som jag har fått och om jag skulle få se det andra paketet skulle jag bara buga och tacka och inte vara sur. det är bara till att acceptera att folk är som folk är och vill man ha fröer på rätt tid så beställ dom =)
lycka till dock om ni vill beställa plantor för det har jag helt slutat med då jag betalat några omgångar som har blivit stående hos posten och dött och posten tar inte ansvar för dom =( så där kan man vara jävligt sur anser jag.

tycker ni som är vrång inte tillför något för jag har svårt att tänka mig att paketet går fortare, tvärtom. dom som ev försenar paketet vågar inte skriva i tråden.
[...]
sedan förstår jag besvikelsen från er som inte fått några frön alls ännu men det hjälper ju faktiskt inte att sura över det.

Nu kan vi jo drar lärdomen av saken att kanske paketen BÖR starta i söder och vandra norrut.. förr även om ni i norr inte har tagit fram krukorna och sitter avslappnad så ör förodling här i full fart sedan sportlovet, dvs. vecka 9.  Med hänsyn till att det är v 12 nu och kedjan har kommit igång i god tid för att ha kunnat gå
ett varv redan.. är jag besviken ja.  Finns ingen anledning att inte meddelar detta för de som sitter/satt/försenade paketet kan gärna veta att det är inte bara deras sak  :(

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #294 skrivet: 20 mar-12 kl 09:38 »
Jag håller med Januschka.....

tamate

• Jämtland
« Svar #295 skrivet: 20 mar-12 kl 09:50 »
Finns ingen anledning att inte meddelar detta för de som sitter/satt/försenade paketet kan gärna veta att det är inte bara deras sak  :(

/Januschka

och det räcker för dom att läsa senaste sidorna för att veta att dom är dumma och skitar för det är ju det enda som skrivs i tråden numera. fortsätter det såhär så lär det ju inte bli några som vill vara med i frölistan i fortsättningen.
det var någon som skrev något positivt en bit bakåt och var så glad för att fröerna började gro och blir direkt attackerad och nertystad, är det så ni vill ha det???!!!
www.missneback.se

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #296 skrivet: 20 mar-12 kl 13:43 »
Lägg ner från båda sidorna. Punkt här o nu.

Jakobsson

« Svar #297 skrivet: 21 mar-12 kl 18:18 »
Nu kom jag nyss hem & i postlådan låg äntligen paketet!!!
Klockan är ju för mkt för att skicka vidare idag men jag hänger ut den till
lantbrevbäraren imorgon så det kommer vidare direkt!

Till Christinaki:
Har du sett pm jag skicka till dig för några dagar sedan?
Kommer att skicka ett till ikväll. Ska bara fixa djur & hungrig
familj först. :)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #298 skrivet: 21 mar-12 kl 18:30 »
HURRA!!!!!!

4-ever

• Skåne
« Svar #299 skrivet: 21 mar-12 kl 18:32 »
Jippie!!!! Ett steg närmare!!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

238 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser