Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182750 gånger)

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #340 skrivet: 06 apr-12 kl 23:57 »
Glad påsk och TACK till dig Christinaki!!!

Ja, Glad Påsk och tack!:)
« Senast ändrad: 09 apr-12 kl 22:49 av Anemona »
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

vicky-g

• Västmanland
« Svar #341 skrivet: 10 apr-12 kl 12:40 »
Paketet flugit vidare.  ;D Många frön blev...   :-[

Anemona

• Skåne
« Svar #342 skrivet: 10 apr-12 kl 17:32 »
Var är B-paketet jag skickade då?? ???
Har det inte kommit fram än? Christinaki, har du fått mitt mejl?
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #343 skrivet: 10 apr-12 kl 18:39 »
Har ej fått ngt mail. Paketet borde vara hos maimiti som vad jag vet e sällan på alternativ. Så snart borde den komma till Grekland efter påskhelg etc som vi nu har denna vecka här. (alltså 1v efter kristna påsken detta år)

Anemona

• Skåne
« Svar #344 skrivet: 10 apr-12 kl 18:50 »
Klickade på kuvertet under din bild, har den kanske gått till din e-mail då? Har skickat två!

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #345 skrivet: 10 apr-12 kl 20:14 »
Tyvärr varken på spray mail el här. :( Prova gärna igen här på alternativ.

tinna.m

• Skåne
« Svar #346 skrivet: 10 apr-12 kl 21:12 »
Det har iaf inte hittat min brevlåda än.
(vaktar troget)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Anemona

• Skåne
« Svar #347 skrivet: 11 apr-12 kl 01:17 »
Har skickat två mejl här på Alternativ samt nu också ett meddelande!

Anemona

• Skåne
« Svar #348 skrivet: 11 apr-12 kl 13:19 »
Hoppar av A-paketet...det blir lite för tätt inpå det förra.. Har inte riktigt tid och ork just nu, det är mkt annat..  :-\

Men jag är gärna med på nästa omgång!

tinna.m

• Skåne
« Svar #349 skrivet: 11 apr-12 kl 20:46 »
"Paket att hämta, för stort för lådan. Hämtas tidigast 17.30"
Gissa vad? Nu har jag inte tid med er ...

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #350 skrivet: 12 apr-12 kl 08:54 »
Hahahahah!  ;D

tinna.m

• Skåne
« Svar #351 skrivet: 12 apr-12 kl 18:00 »
Paketet åker flygpost till Santorini med hjälp av två 12:- frimärken nån lagt i.
Först fick jag storhetsvansinne. Sen kom jag på att det går fler rundor och tog några pumpfrön, några kålfrön och en drös rödbetsfrön.
Det bästa är att att sitta och tumma på förpackningarna och dröma, sen slippa odla allt!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #352 skrivet: 12 apr-12 kl 19:35 »
Paketet har landat här.
Ska ses igenom och skickas vidare asap.
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

vicky-g

• Västmanland
« Svar #353 skrivet: 13 apr-12 kl 15:19 »
Har det inte kommit fram förrän nu? Hur sen får posten vara? Fast viktigast att det kommit fram. Hoppas du får en lyckad fröjakt.  ;D

4-ever

• Skåne
« Svar #354 skrivet: 22 apr-12 kl 15:13 »
Hur går det med paketen?
Är där något av dem som rör på sig?
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #355 skrivet: 24 apr-12 kl 08:45 »
B listans paket landade på Santorini i fredags!!! Kom hem nu i morsse me morgonflyget från Athen efter en shopping helg o hittade paketet på köksbordet. Lycka!!!!!
Men varför så många frön (mer än hälften) omärkta från vem som lagt i dem??? Försök komma ihåg skriva era namn så att man kan maila direkt till personen när man har frågor om fröer, växtsätt etc.
Så.... Detta paket skickas nu snart till A listan och seeeen så startar vi om igen.

I förra veckan uppmättes tyfon styrka på vindarna här och många många vinodlingar drabbades på ön. Så jäkla sorligt!! Mina bär "buskar" (pinnar än så länge) drabbades även dem så jag hoppas på nya skott. :( Alla blad e helt bruntorra. Suck suck... Men så e det med naturen...inget man kan göra åt utan det e bara att ta tag i spaden och kämpa på nytt. Nu i Athen bodde jag hos min syrra så jag klippte massa skott från roliga blommor i hennes trädgård. hehe.... Ngn som vet vad följande blomma kan heta: Har långa skaft med mörk lila blad i tre delar, klöver formade, ger rosa blommor... bladen stängs varje kväll och öppnas på morronen.....

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #356 skrivet: 24 apr-12 kl 11:42 »
B listans paket landade på Santorini i fredags!!! Kom hem nu i morsse me morgonflyget från Athen efter en shopping helg o hittade paketet på köksbordet. Lycka!!!!!
Men varför så många frön (mer än hälften) omärkta från vem som lagt i dem??? Försök komma ihåg skriva era namn så att man kan maila direkt till personen när man har frågor om fröer, växtsätt etc.
Så.... Detta paket skickas nu snart till A listan och seeeen så startar vi om igen.

I förra veckan uppmättes tyfon styrka på vindarna här och många många vinodlingar drabbades på ön. Så jäkla sorligt!! Mina bär "buskar" (pinnar än så länge) drabbades även dem så jag hoppas på nya skott. :( Alla blad e helt bruntorra. Suck suck... Men så e det med naturen...inget man kan göra åt utan det e bara att ta tag i spaden och kämpa på nytt. Nu i Athen bodde jag hos min syrra så jag klippte massa skott från roliga blommor i hennes trädgård. hehe.... Ngn som vet vad följande blomma kan heta: Har långa skaft med mörk lila blad i tre delar, klöver formade, ger rosa blommor... bladen stängs varje kväll och öppnas på morronen.....

har du någon bild så är det lättare att finna svar =)

tror inte det var in frön som var omärkta för låg dom som jag la i dom så ligger dom i en seperat påse och varje är märkt med tamate. eftersom jag visste det bara var en kvar tills det var du la jag i extra många sorter med frön så jag hoppas den mellan oss inte var för ha galen annars fick du många frön från mig =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #357 skrivet: 24 apr-12 kl 12:03 »
Ngn som vet vad följande blomma kan heta: Har långa skaft med mörk lila blad i tre delar, klöver formade, ger rosa blommor... bladen stängs varje kväll och öppnas på morronen.....

Kan nästan sätta n slant på att du menar Triangeloxalis (http://www.odla.nu/vaxtlexikon/krukvaxter/triangeloxalis).

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #358 skrivet: 24 apr-12 kl 12:09 »
Kan nästan sätta n slant på att du menar Triangeloxalis (http://www.odla.nu/vaxtlexikon/krukvaxter/triangeloxalis).

Jaaaa!!! En sån e det!!!! :) Tog 10 st bladstänger och de står nu i ett glas vatten. Syrran sa att det e bara att sätta dem i jorden så förökar de sig superenkelt. Hon hade som en stor boll i en kruka ute. :)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #359 skrivet: 25 apr-12 kl 22:16 »
Nu har jag ett finfint paket fröer att gå igenom. Dock har jag inte hunnit titta på dem än - långväga bror kom på besök idag - men tänker ge mig på't imorgon.  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

259 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser