Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182451 gånger)

4-ever

• Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #360 skrivet: 02 maj-12 kl 20:49 »
Skickade iväg paket idag
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #361 skrivet: 02 maj-12 kl 22:49 »
Ja just ja. Livet har varit så snurrigt så jag har glömt att skriva att jag skickat iväg paket. Sorry.  :-[

4-ever

• Skåne
« Svar #362 skrivet: 02 maj-12 kl 22:51 »
Jag förstod ju att du skickat det  :P
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #363 skrivet: 03 maj-12 kl 10:13 »
Men Lotta! Glömde du ihåg och kom bort... eller hur det nu var  ;D

Bra att ett paket i alla fall rör sig. Funderar på var det andra är...

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #364 skrivet: 03 maj-12 kl 10:19 »
Det andra e skickat från Greece till A listan med samma ordning som varit förut. :)

tinna.m

• Skåne
« Svar #365 skrivet: 03 maj-12 kl 18:49 »
Jag har fått paket!  :D
Mitt Utopia är nästa!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #366 skrivet: 03 maj-12 kl 23:20 »
Det andra e skickat från Greece till A listan med samma ordning som varit förut. :)

men blir inte det lite fel?

om folk stoppar i samma frön som dom stoppade i första gången så blir det ju i slutändan ganska mycket likadana frö i påsen som andra påsen. hade varit bättre att vända på listan
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #367 skrivet: 04 maj-12 kl 07:54 »
Det klart det inte blir fel. På detta sätt har vi gjort från första början och det e det mest rättvisa. Det fanns en A lista med x antal personer och sen en B lista. När alla i A fått paketet så skickas det i princip direkt till B listan så att nya människor får del av A listans frön. Med ett litet stopp i Grekland först. Nån bonus måste jag väl ha? Annars hade jag ju lika gärna kunnat gjort ett enda paket med 45 på rad. Hur kul blir det då för dom som har nr 39? Bättre att ha två och sen kommer vi ha 3(!) listor så hinner alla få paket oftare.
Att det blir mycke frö i slutändan skulle det bli vilket fall som helst. Många lägger i helt nya påsar och det e inte alltid man vill ha allt som finns i paktet. Det e väl tjusningen med det hela? Själv har jag tyvär fått börja om från början med ALL odling efter stormen vi hade runt påsk. Tyfon styrka på vindarna som förstörde ALLT. Våran vin odling tog mycke stryk men tar sakta igen sig. Tur att vi har det som hobby och ej ngt vi lever på för skörden blir mindre år. Vårt nyaaprikosträd hade blommat och börjat få frukt.... E helt naken just nu. :(
Sol på er alla.
Idag ska jag på jobbintervjuer. Inte lätt i krisens Grekland att få jobb. :/ ja, jag jobbar kvar som svensk Airtours guide men fått 50% tjänst iår då svenskar e rädda att åka till Grekland.:(
Ha en fin dag!

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #368 skrivet: 04 maj-12 kl 10:21 »
Det klart det inte blir fel. På detta sätt har vi gjort från första början och det e det mest rättvisa. Det fanns en A lista med x antal personer och sen en B lista. När alla i A fått paketet så skickas det i princip direkt till B listan så att nya människor får del av A listans frön. Med ett litet stopp i Grekland först. Nån bonus måste jag väl ha? Annars hade jag ju lika gärna kunnat gjort ett enda paket med 45 på rad. Hur kul blir det då för dom som har nr 39? Bättre att ha två och sen kommer vi ha 3(!) listor så hinner alla få paket oftare.
Att det blir mycke frö i slutändan skulle det bli vilket fall som helst. Många lägger i helt nya påsar och det e inte alltid man vill ha allt som finns i paktet. Det e väl tjusningen med det hela? Själv har jag tyvär fått börja om från början med ALL odling efter stormen vi hade runt påsk. Tyfon styrka på vindarna som förstörde ALLT. Våran vin odling tog mycke stryk men tar sakta igen sig. Tur att vi har det som hobby och ej ngt vi lever på för skörden blir mindre år. Vårt nyaaprikosträd hade blommat och börjat få frukt.... E helt naken just nu. :(
Sol på er alla.
Idag ska jag på jobbintervjuer. Inte lätt i krisens Grekland att få jobb. :/ ja, jag jobbar kvar som svensk Airtours guide men fått 50% tjänst iår då svenskar e rädda att åka till Grekland.:(
Ha en fin dag!

nu missuppfattade du helt mitt inlägg, jag menade inte att du inte skulle få fröna när du får dom jag menar attd en som står först på lista a tex ska vara sist när paket b går  igenom listan för annars finns det risk att när paket b kommer till slutet i lista a så innehåller den samma fröer som lista b så då har dom som är sist i listan redan dom fröer som finns i listan och har eg inte så stor nytta av paketet. men vänder man på listan så den som är sist kommer först så har ju dom som är först i listan aldrig haft frön som dom som är sist i listan lagt i.

förstår du nu?

sedan tycker jag absolut att paketet ska mellanlanda hos dig  både för du ska ha förstatjing för du gör allt jobb, sedan har du möjlighet att dubbelkolla i mitten så det inte är fel på paketet då du vet hur det såg ut från början =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

tinna.m

• Skåne
« Svar #369 skrivet: 06 maj-12 kl 20:56 »
Paketet lämnat till MittUtopia idag. Bra med hönsamarknad så man får se folk!  :D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #370 skrivet: 07 maj-12 kl 12:24 »
Tamate....Jag förstår exakt vad du menar men jag håller inte med.  (:) Och jag tror fler håller med mig men ALLA skriv gärna era åsikter så inte fler sitter inne och tycker som Tamate och så sitter jag som en diktator och gör vad jag vill.
Hur går det med paketet jag skickade senast?? Borde nått Sverige i förra veckan?
Med mina odlingar går det SKIT år.
Men man kan inte få allt man önskar.
Får hoppas på att det lilla som överlevt blommar och får frukt. :)
Soliga hälsningar!!! Kan meddela att jag tog årets första dopp igår......

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #371 skrivet: 07 maj-12 kl 12:28 »

Soliga hälsningar!!! Kan meddela att jag tog årets första dopp igår......

:-X bara lite avis! (Måste börja rota, efter nya frön att byta in då, för jag stod väl hyggligt i början, ar jag för mig)

tuulis

• Uppland
« Svar #372 skrivet: 07 maj-12 kl 15:39 »
Jag håller med Christinaki. Samt tycker jag det finns värde i att hålla det så enkelt som möjligt.

MittUtopia

• Skåne
« Svar #373 skrivet: 07 maj-12 kl 19:50 »
Paketet lämnat till MittUtopia idag. Bra med hönsamarknad så man får se folk!  :D

Det är alltid trevligt att se människorna bakom användarnamnet!
Lite kul att visa sambon min att där är "Tinna.m", "Oscar98"... Etc. från Alternativ som har "det där" eller sa "så här"...

Paketet är tjyvat ifrån av mig nu. Mycket intressanta och många (för mig) nya fröer att testa.
Plockade lite smått och gott och stoppade ner:
-Stor blomstertobak
-Bönor, Borlotto och purple queen
-små fröer av sötflockel
-persilja, slät och krus
-basilika
-tomat, milla och
-purjolök

Skickas vidare till KALLE H imorgon. Hann inte med posten idag!

Tack till alla!

-Ditt liv är summan av alla dina val-

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #374 skrivet: 08 maj-12 kl 13:59 »
Paketet har varit här och vänt idag så nu är det på G till Lena i fjollträsk =)
och en liten påminnelse till christinaki, det är bra om du skickar till min nya adress  ;) som tur är så beställde jag eftersändning på posten när jag adressändra så det kom rätt ändå  ;D

Ha det gott allihopa å hoppas ja skicka med några frö som ni tycker e intressanta =) ''stevian'' kan jag ju rekomendera i alla fall för er som vill ha något alternativt till socker =)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #375 skrivet: 08 maj-12 kl 14:20 »
Oj. Jag har missat att ändra. Inte så lätt att hålla koll på 26 adresser. Pls Maila så jag ändrar i mitt lilla excel ark. :)
Skööönt att paketet kommit fram t Sverige. Var orolig ärligt talat!!!

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #376 skrivet: 08 maj-12 kl 14:35 »
Oj. Jag har missat att ändra. Inte så lätt att hålla koll på 26 adresser. Pls Maila så jag ändrar i mitt lilla excel ark. :)
Skööönt att paketet kommit fram t Sverige. Var orolig ärligt talat!!!

Japp japp det ska jag göra  :) Ja fast det var ju inte så konstigt att det tog lite tid då för det brukar bli lite försenat när man har begärt eftersändning på posten, men nu rullar det på i alla fall  ;D

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #377 skrivet: 09 maj-12 kl 10:54 »
Paketet har varit här och vänt idag så nu är det på G till Lena i fjollträsk =)
och en liten påminnelse till christinaki, det är bra om du skickar till min nya adress  ;) som tur är så beställde jag eftersändning på posten när jag adressändra så det kom rätt ändå  ;D

Ha det gott allihopa å hoppas ja skicka med några frö som ni tycker e intressanta =) ''stevian'' kan jag ju rekomendera i alla fall för er som vill ha något alternativt till socker =)

Ok, då får man se om det dykt upp någon lapp i brevinkastet ikväll då! (För bära ut saker tjockare än ett vykort det gör inte distriktets brevbärare). 

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #378 skrivet: 09 maj-12 kl 20:37 »
Nu har jag lagt paketet på lådan för vidare färd.
« Senast ändrad: 09 maj-12 kl 21:10 av Lena i Fjollträsk »

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #379 skrivet: 10 maj-12 kl 10:13 »
Jag behöver strykas från listan för nu. Återkommer när frölängtan blir för stark igen.  :-* :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

218 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser