Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182514 gånger)

Ilahinoor

• http://gronavagen.blogspot.com/
    • Småland
    • Min blogg, neogrönvågare
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #380 skrivet: 12 maj-12 kl 15:38 »
Hej Kära Frötokar, jag har nu fått paketet till mig. Jag har dock nyss kommit hem efter att ha opererats så rör mig inte så snabbt, ska försöka få iväg paketet med mannen i helgen annars allra senast på tisdag då jag ändå ska på återbesök på sjukan.

Tack för alla fina fröer! Älskar verkligen att vara med i denna frökedjan även om det uppstår behov jag inte tänkt på innan, som att sätta butternutsquash tex,  men nu måste jag ju bara pröva :)

Mvh Ellinor

bonntösen

• Halland
« Svar #381 skrivet: 18 maj-12 kl 10:11 »
Nu har paketet varit här!
Ägare till två katter, åtta kaniner, sju hönor och en tupp.
Flickbebis född 16/1 2011.

K@rene

• Ønsker kontakt med alt.bönder i Väst-Värmland.
    • Värmland
« Svar #382 skrivet: 22 maj-12 kl 21:54 »
Da var det endelig min tur!
Jeg legger inn endel frø av den typen som det ikke er for sent å så i år  8)

Christina - påsen skal til deg - ønsker du at den sendes til Grekenland eller Sverige?

K
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #383 skrivet: 22 maj-12 kl 22:07 »
Om det e ok för dig så skicka direkt till Grekland!!! Men blir det dyrt så skicka till min mamma så skickar hon vidare. Härligt att paketet gått runt nu!!!

tinna.m

• Skåne
« Svar #384 skrivet: 22 maj-12 kl 22:10 »
Tack för denna gång!  :D
Tror det ligger frimärken i påsen så det täcker merkostnaden till Santorini!
Tack Christina!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

K@rene

• Ønsker kontakt med alt.bönder i Väst-Värmland.
    • Värmland
« Svar #385 skrivet: 23 maj-12 kl 08:34 »
Grekland ska' bli
God sommer  :)
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

djeen

• Ångermanland
« Svar #386 skrivet: 23 maj-12 kl 10:55 »
Hur går det med det ursprungliga B-paketet som nu skall vara på A-listan om jag förstått allt rätt? Vilka har haft det och vilka är kvar på listan?

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #387 skrivet: 23 maj-12 kl 12:03 »
Ärligt?....Kommer inte ihåg. :P Men jag vet att den e i rullning och lever sitt egna liv!! Så alla som var ursprungslistan kommer få paketet. Sen väntar jag in alla frön. När paketen kommit fram ska jag öppna alla kuvert...blanda alla frön och slänga allt i jorden!!! Muahahahaha....
Nej da. Men jag väntar in båda paketen och sen får vi se när nästa runda skickas. Och hur den kommer att se ut etc etc. :)

Caija

• Västergötland
« Svar #388 skrivet: 28 maj-12 kl 15:50 »
hur funkar detta? låter spännande att få välja bland frön :) o bidra med nytt i "lådan"
Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #389 skrivet: 29 maj-12 kl 15:57 »
Man anmäler sitt intresse till mig, mailar sin adress och sen väntar men på ett paket som kommer med posten. Innehåller MASSA frön och instruktioner....dvs...ta lite, lägg i lite...och skicka vidare. Just nu e vi inne på slutspurten men jag kommer skriva här när det e dax för ny runda så nya kan anmäla sig!!

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #390 skrivet: 17 jun-12 kl 16:23 »
hejsan! tänkte bara tala om att de spikklubbefrön som jag skickade med i paketet är det nog VÄLDIGT DÅLIG grobarhet på..  :( har satt massor här hemma men ser inte att en enda kommer upp  :( ...så nu vet ni stackare som tog såna frön att dom e skit..

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #391 skrivet: 27 jun-12 kl 09:31 »
VART e paketen ???

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #392 skrivet: 27 jun-12 kl 09:51 »
VART e paketen ???

??? Trodde dom var i grekland ja..?

4-ever

• Skåne
« Svar #393 skrivet: 27 jun-12 kl 11:03 »
Troll som sagt!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #394 skrivet: 28 jun-12 kl 06:38 »
Nej, ingen av de 2 e "hemma" än o det har gått veckor sen ngn skrev ngt här!

djeen

• Ångermanland
« Svar #395 skrivet: 30 jun-12 kl 12:59 »
VART e paketen ???

Jag brukar sitta och fundera på de här paketen när jag rensar ogräs, och fantiserar om alla häftiga fröer som det innehåller som man kanske snart får botanisera bland (och spara till nästa år). Själv väntar jag ju på B-paketet som skall vara på A-listen. Senaste livstecknet från det paketet här på sidan är 12 maj då det var hos Ilahinoor. Därefter på listan är det: Tuulis - Jonas Backfors - Znibban - Tindrah - Sara zon 7 - Ingela o Peter - KAJ, och därefter skulle det komma till mig. Jag är nyfiken på om någon av er har haft paketet hos er?

Det är mycket häftigt från A-paketet som växer och frodas här hos mig i alla fall! Äggplantor, spenat, morötter och rödbetor från Christinaki, bondbönor och ying & yang-bönor från KAJ, vintersallat från Znibban samt vitbeta och lungrot som jag inte vet vem det är ifrån. Det är superkul att följa just de här växterna som har en liten historia bakom sig!!

Tack!  :-*

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #396 skrivet: 30 jun-12 kl 20:22 »
Jag har INTE fått paketet ännu. Snart är det ju höst här uppe så jag får det kanske lagom till nästa vår ;)
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #397 skrivet: 01 jul-12 kl 16:23 »
Vi har inte heller haft paketet här så det har inte hoppat över Jonas.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #398 skrivet: 02 jul-12 kl 03:03 »
jag har bara haft ett paket, trodde det andra skulle ramlat ner i postlådan snart för vår lista gick ju så snabbt förra gången men nu verkar det segt.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #399 skrivet: 07 jul-12 kl 14:47 »
22 maj skrev Karene att paketet var hos henne. Igår 6 juli kom paketet till mig. Intressant. :)
Vart e det andra paketet?!?!?!?!?
Hade tappat hoppet men e nu positiv igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

242 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser