Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182423 gånger)

tinna.m

• Skåne
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #400 skrivet: 07 jul-12 kl 15:00 »
Hur långt har paketet varit, som vi vet?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

tuulis

• Uppland
« Svar #401 skrivet: 11 jul-12 kl 13:43 »
Hej, ville bara rapportera att B-paketet som var på väg genom A-listan har inte kommit till mig så nått olyckligt verkar ha hänt med den. Tråkigt. Men vi ger väl inte upp för framtidens rundor?!

djeen

• Ångermanland
« Svar #402 skrivet: 11 jul-12 kl 21:12 »
Hej, ville bara rapportera att B-paketet som var på väg genom A-listan har inte kommit till mig så nått olyckligt verkar ha hänt med den. Tråkigt. Men vi ger väl inte upp för framtidens rundor?!

Paketet är kanske kvar hos Ilahinoor?

Jakobsson

« Svar #403 skrivet: 12 jul-12 kl 00:45 »
Inget paket har iaf varit hos mig :(

Znibban

• Skåne
« Svar #404 skrivet: 12 jul-12 kl 10:08 »
det har inte varit hos mig heller, trodde det skulle vara uppehåll nu när såtiden är över, så jag har inte funderat eller saknat det.
hoppas det inte kommit på avigvägar för detta med frökedja är en jättetrevlig ide

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #405 skrivet: 13 jul-12 kl 23:00 »
Hej igen!
Det var länge sedan jag var här inne, hoppade av kedjorna då jag behövde fokusera på annat.. Är det paket på villovägar? Paket A eller B? Någon lista som är igång? Tänkte be och få sätta upp mig på listorna igen, om det går bra, Christinaki?  :) Fick du igång någon ny sådd efter den kalla ovädersvåren?
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #406 skrivet: 14 jul-12 kl 12:47 »
Hej!
Jag har ett paket hemma och ett är borta utan att ngn vet vart det är. Paketet jag har hemma är ganska fattigt. :( Och jag e sur att folk har så svårt att fatta enkla "regler"... Att skriva på forumet när man har paketet hos sig kan väl inte vara så himla svårt!?!?!
I sommar e det bara tomater, äggplanta, paprika och gurkor som skördas. I vinter blir det dock mer. (här odlar man olika sommar o vinter!!)
Men tur i oturen e väl att jag jobbar så himla mkt så det räcker med att bara halva landet växer. Och om en månad e det dax att skörda vindruvor och det e inte lite. :)
Att fortsätta frökedjan e vad jag vill och vad jag tänkt men jag håller i det ett tag till. Paketet som är borta ska bannemig fram först!
Sol på er alla!

tinna.m

• Skåne
« Svar #407 skrivet: 14 jul-12 kl 13:10 »
Paketet du har var här först, och då var det baske mig inte fattigt! Jag reagerade som vid ett julbord, -Tack, jag är mätt!
Hmm.. kan vi se hur långt det andra paketet kommit? Vad är känt?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #408 skrivet: 14 jul-12 kl 13:52 »
Hahahahah Tinna. Med tanke på alla frön som e borta i andra kedjan så blir slutresultatet i i paketet jag har hemma fattigt. Har haft hemma paket med över 100 olika frön så det e det jag jämför med. :)

Anemona

• Skåne
« Svar #409 skrivet: 14 jul-12 kl 15:51 »
Paketen jag fått tidigare har då inte varit fattiga... ;)
Ja, hoppas paket B kommer tillrätta! Har en känsla av att postverket ibland har varit lite väl nyfikna, för någon gång har paketet varit väldigt slarvigt ihoptejpat... :p
Är väldigt tacksam om du orkar fortsätta hålla i det hela, Christina, så att vi kan få fortsätta att se fram emot nya roliga frön!!
Det låter som du får en fin skörd trots all, och lycka till med druvorna! Ska det bli vin?? :D
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

djeen

• Ångermanland
« Svar #410 skrivet: 14 jul-12 kl 17:59 »
Paketet du har var här först, och då var det baske mig inte fattigt! Jag reagerade som vid ett julbord, -Tack, jag är mätt!
Hmm.. kan vi se hur långt det andra paketet kommit? Vad är känt?

Det var 12 maj hos Ilahinoor, sedan finns inga spår av det här i tråden. Det har inte framgått om Ilahinoor har postat paketet vidare eller ej.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #411 skrivet: 14 jul-12 kl 21:31 »
Paketen jag fått tidigare har då inte varit fattiga... ;)
Ja, hoppas paket B kommer tillrätta! Har en känsla av att postverket ibland har varit lite väl nyfikna, för någon gång har paketet varit väldigt slarvigt ihoptejpat... :p
Är väldigt tacksam om du orkar fortsätta hålla i det hela, Christina, så att vi kan få fortsätta att se fram emot nya roliga frön!!
Det låter som du får en fin skörd trots all, och lycka till med druvorna! Ska det bli vin?? :D

japp......massa vin!!! :) Förra årets skörd gav oss över 800 flaskor. :)

Sen måste jag klargöra mitt ordval..... Paketet var inte fattigt såklart. Men med tanke på att det fanns SÅ många olika sorters även i det andra paketet gör att jag känner vi förlorat mycke.....

Anemona

• Skåne
« Svar #412 skrivet: 15 jul-12 kl 01:17 »
Ok, ja, det
Det var 12 maj hos Ilahinoor, sedan finns inga spår av det här i tråden. Det har inte framgått om Ilahinoor har postat paketet vidare eller ej.

Oj.. ja, det är synd att alla inte skriver när de fått/ skickat paketen... Hade ju underlättat så man vet om de fastnat hos postverket eller ej..

japp......massa vin!!! :) Förra årets skörd gav oss över 800 flaskor. :)

Sen måste jag klargöra mitt ordval..... Paketet var inte fattigt såklart. Men med tanke på att det fanns SÅ många olika sorters även i det andra paketet gör att jag känner vi förlorat mycke.....

Jag förstår hur du menar, det kunde varit ÄNNU FLER roliga, spännande sorter... :D
Grattis till en fantastisk skörd då! :) 800 l vin......wow  :P :D
Hoppas ni får en lika maffig skörd i år!!

vicky-g

• Västmanland
« Svar #413 skrivet: 16 aug-12 kl 21:43 »
Är det helt dött här? Är ett paket helt borta?  :'(

Kan tala om att mina santorini tomater äntligen börjat blomma. Det kanske inte hinner bli så mycket tomater på de plantorna, men kul att det händer något. Resten av tomaterna har varit sena de också, men har börjat ge skörd nu. Gillade inte den kalla solfattiga starten. Nu har vi dock himmelskt bra väder. Så planen nästa år är att jag börjar tidigt med santorini fröna och hoppas på bättre lycka.

Anemona

• Skåne
« Svar #414 skrivet: 26 aug-12 kl 13:27 »
Ja, hallå..?
Var är alla?  ???
Blir det någon fortsättning på frökedjan? Är inget paket igång?
Vill den som har något paket hemma vara så snäll och skriva det här, så vi vet var vi står???

djeen

• Ångermanland
« Svar #415 skrivet: 27 aug-12 kl 21:50 »
Ja, hallå..?
Var är alla?  ???
Blir det någon fortsättning på frökedjan? Är inget paket igång?
Vill den som har något paket hemma vara så snäll och skriva det här, så vi vet var vi står???

Är det någon som kollat med Ilahinoor om hon skickat paketet vidare?

Anemona

• Skåne
« Svar #416 skrivet: 28 aug-12 kl 17:26 »
Är det någon som kollat med Ilahinoor om hon skickat paketet vidare?

Har skickat PM och frågat om hon har det eller om hon skickat det vidare.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #417 skrivet: 11 okt-12 kl 10:43 »
Hallå alla!!!
Nu e det min tur att skriva här. Har under 4½ månad varit onåbar minst sagt pga jobb jobb jobb. Helt galen sommar!!! Men nu e det semester 5 månader som gäller!!! Så nu tillbaka till alla hobbys jag lagt åt sidan. Varav odling e högaktuellt just nu!! Här e det dax för vinterodlingssäsongen. Det har fortfarande inte regnat (sen i April) men snart kommer skurarna och då e det toppen väder för potatis, rotfrukter, brocolli och sallader. Så nu åker fröpärmen fram.
En av paketen försvann. Hur, vart, varför och när kan jag ej svara på och jag e fly förbannad över detta. Men det ska inte hindra att jag startar en ny kedja!!! Detta är för kul för att ge upp!!!
Så nu ALLA som är intresserade.... Maila till mig!!! Kommer uppdatera här på sidan för att öppna upp intresset igen. Sen så startar vi om på nytt. Kommer ha max 20 i kedjan (om vi blir så många blir det 2 kedjor igen) så hör av er ni som e intresserade!!!!!
Soliga varma hösthälsningar från Grekland!!!

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #418 skrivet: 11 okt-12 kl 14:13 »
Välkommen åter  ;D Jag är gärna med i kedjan igen!!
Vet inte riktigt vad jag ska satsa på till våren, blir nog inte så mycket nästa säsong tyvärr, men ja vet i alla fall att ja har super mycket fröer å slänga i paketet från i sommras som jag inte kommer att göra åt!!

Så när nästa kedja drar igång å ni plockar frön som jag lagt i så kan det vara bra att ta några extra för ja antar att grobarheten blivit lite sämre nu..

..Å så vore de super bra om alla skrev här när dom får och när dom postar paketet så man har lite koll på när det hamnar i brevlådan hemma så det inte behöver frysa sönder nu när de e kallt ute....

Hej hopp!!  ;D

Marlean

• Västergötland
« Svar #419 skrivet: 11 okt-12 kl 23:34 »
Jag är helt ny men tycker det låter kul så jag är gärna med!

Dela detta:

* Inloggade just nu

233 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser