Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182747 gånger)

vicky-g

• Västmanland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #600 skrivet: 13 feb-13 kl 19:37 »
Dunderförkyld är jag. Har varit hemma sjuk snart en vecka. Fy och blä! Har inte orkat sitta så mycket vid datorn och på grund av syrebrist (täpt som attan) glömde jag skriva när fröna kom.

Fick fröna igår eftermiddag och tillbringade lååång tid i soffan och gottade mig, typ hela kvällen.  ;D Blev flera intressanta saker. Fick med det med posten idag så det borde vara framme i morgon hoppas jag.

flashing22

• Småland
« Svar #601 skrivet: 13 feb-13 kl 21:03 »
Hej, jag skickade iväg paketet den 30/1, jag börjar också att undra var det är......??
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #602 skrivet: 13 feb-13 kl 22:37 »
Skit oxå. :/ Om det inte kommer imorrn så kan vi alla räkna med att det e borta. :/

Nä, jag vägrar vara negativ!! Det brukar ta 3-4dgr att få brev från Sverige och att skicka härifrån går ibland på 2 dgr. Idag kolla vi inte boxen men imorrn ska den kollas. Onsdag el torsdag e det dgr vi normalt får post i min låda. Då det faktsikt var nationalstrejk en hel vecka förra veckan så kan paketet faktiskt ha fastnat nånstans. Vi får hoppas på det bästa....... (säger neggo personen nr 1)
« Senast ändrad: 13 feb-13 kl 22:55 av Christinaki »

vicky-g

• Västmanland
« Svar #603 skrivet: 14 feb-13 kl 08:26 »
Fy vad tråkigt det skulle vara om det är borta. Hoppas, hoppas, hoppas att det kommer fram.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #604 skrivet: 14 feb-13 kl 11:52 »
Surprise surprise people!!! Jag håller i min hand det andra fröpaketet!!!! :) Jippie!!!

Men jag måste säga ngt så att ni alla vet. Den som hamnar sist i frökedjan innan paketet skickas till mig..... Ni behöver ej frankera "express" eller "a-post". Blir mycket dyrare på det sättet!!! Skicka som VANLIGT B-post!!! Kika vad föregående kedje medlem betalade för paketet och räkna med ca 20-30 spänn extra. Till nästa omgång dvs Nu så snart jag gått igenom paketet. Har inte ens öppnat det än. Så ska jag lägga i lite frimärken så att sista person kan anv. Tex.... Det paketet Grisslan skickade e frankerat med 92kr. Det vägde mer än det som flashing skickade och paketet som kom idag e frankerat med 169kr. Way to much!!! Skulle detta ske igen så skicka till min mamma istl!! Ingen ska betala mer än hundra för att skicka paketet!! Så från o med nu så skickar jag med frimärke. Har ej så många och svenska pengar har jag ej heller så att jag kan skicka. Så till näst nästa gång så skickar ni till min lilla mamma istl. Lång förklaring blev det.... Nu ska jag leka med fröna!!!!
Vicky, krya på dej!!!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #605 skrivet: 14 feb-13 kl 17:16 »
Lista ROSA

KAJ
Travelerhorses
Mayla 
sparxxx
Miss Khaos
djeen
vicky-g
javill ankom 14/2
Christinaki
KAJ

Nu har kuvertet kommit till mig.  :D Eftersom vi får posten så sent hinner jag inte gå igenom allt och få iväg det igen idag. Så jag postar till helgen. Måste tillverka små kuvert och märka upp så jag kan förvara de fröer jag plockar ut. Inser att jag minst behöver dubblera trädgårdslandet.  :o   Oj oj oj...
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

4-ever

• Skåne
« Svar #606 skrivet: 14 feb-13 kl 17:21 »
När lista ROSA går om skulle jag också gärna vilja vara med i denna  :D
Om det går bra :)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #607 skrivet: 15 feb-13 kl 09:55 »
Jag sitter och finurlar..... Dvs försöker komma på en bra lösning.
Just nu har vi Blå, Grön och Rosa lista. Jag ska nu skapa en Gul lista med nykomlingar. Den blå och den gröna listan byter idag plats och sen kanske den Rosa och Gula listan kan byta plats?? Den Gula blir inte fullt så full med 10 pers som de andra. Efter att det gått ett varv så kanske den gula och rosa adresslistan kan få de gröna och blåa paketen och sen vice versa?
Allt förutsatt att paketen inte försvinner. TA I TRÄ. Knack knack knack.....

Vad tycker ni?????

grisslan

• Skåne
« Svar #608 skrivet: 15 feb-13 kl 10:12 »
Jag sitter och finurlar..... Dvs försöker komma på en bra lösning.
Just nu har vi Blå, Grön och Rosa lista. Jag ska nu skapa en Gul lista med nykomlingar. Den blå och den gröna listan byter idag plats och sen kanske den Rosa och Gula listan kan byta plats?? Den Gula blir inte fullt så full med 10 pers som de andra. Efter att det gått ett varv så kanske den gula och rosa adresslistan kan få de gröna och blåa paketen och sen vice versa?
Allt förutsatt att paketen inte försvinner. TA I TRÄ. Knack knack knack.....

Vad tycker ni?????
Jag tycker det är ett bra upplägg.
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

Mayla

• Västergötland
« Svar #609 skrivet: 15 feb-13 kl 12:34 »
Det låter som en bra idé. Härligt  :)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #610 skrivet: 15 feb-13 kl 12:43 »
Det låter bra!

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #611 skrivet: 15 feb-13 kl 12:51 »
Vill dela med mig av dagens skörd!! :) Inget jag själv odlat...här växer sparrisen vilt!!!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #612 skrivet: 15 feb-13 kl 13:33 »
Härligt och fy vad jag blir avundsjuk.  ;)   T o m här i södra Sverige ligger det snö. Fast jag tröstar mig med att småfåglarna sjunger att våren är på väg.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #613 skrivet: 16 feb-13 kl 10:10 »
Mina damer och herrar!! Nu har jag klurat och fixat och donat tills jag blivit snurrig!! Hoppas jag fått med alla om inte Skrik till då det bara e lördag och paketen skickas på måndag. (förutom gul och rosa som skickas så snart jag får det rosa).....
Vi e 36st(!!) i frökedje gänget!! Vissa har varit med från början vissa e helt nykomlingar. Vissa har jag kvar i adresslistan och e inaktiva andra e aktiva i flera kedjor.
Här kommer listorna på nästa omgång!!!

BLÅ
AnnaC89
Jonas från Backfors
Lena i fjollträsk
Svartorkidée
4-ever
Ingela o Peter
Uffe & Anette
Bonntösen
Flashing22
Grekland

GRÖN
Znibban
Djeen
Vicky-g
Kollotrollet
Anemona
Tamate
Tuulis
Grisslan
Grekland

ROSA
Caija
Lilla zoo
Monika
Carlsson
Miss Khaos
Fastfrusen
Grekland

GUL
KAJ
Travelhorses
Mayla
Sparxxx
Djeen
Vicky-g
Javill
Grekland

Inaktiva frökedjemedlemmar
Jakobsson
Januschka
Tinna.m
MittUtopia
Tindrah
Sara zon 7
Christian Frisk
Peppiga Pia

HA EN HÄRLIG HELG!!!
/Christina
« Senast ändrad: 17 feb-13 kl 09:26 av Christinaki »

kollotrollet

• Uppland
« Svar #614 skrivet: 16 feb-13 kl 11:04 »
Det ser jättebra ut !
Här i Järfälla utanför Stockholm har kronärtskockorna börjat titta fram och även en del av paprikorna.
Ska försöka få till lite mera vindskydd i år eftersom jag ännu inte har något växthus.
Väntar spänt på nästa omgång fröer.

Trevlig helg alla !

:) :) :) :)
Koloniägare som vill ha höns!

4-ever

• Skåne
« Svar #615 skrivet: 16 feb-13 kl 13:53 »
Ojojoj vad duktig du har varit  ;D
Du är en stjärna Christinaki!
Det ser riktigt bra ut!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #616 skrivet: 16 feb-13 kl 21:20 »
Missat mig! Jag ligger mellan Djeen och Javill på gula listan. För det är väll ok att vara med på två listor? Såg att Djeen är det också. Och båda gångerna före mig.  ;D

Och tack Christinaki, börjar må bättre som tur är.

Christinaki

• Övriga världen
« Svar #617 skrivet: 17 feb-13 kl 09:31 »
Fixat!!! Detta innebär att vi har plats för EN till!!! Till den rosa listan. Nån av er gamlingar kanske?? Har mailat flera men ej fått svar från alla. Vissa hade inte loggat in på alternativ på över ett år så jag tog bort dem.

grisslan

• Skåne
« Svar #618 skrivet: 17 feb-13 kl 10:11 »
Fixat!!! Detta innebär att vi har plats för EN till!!! Till den rosa listan. Nån av er gamlingar kanske?? Har mailat flera men ej fått svar från alla. Vissa hade inte loggat in på alternativ på över ett år så jag tog bort dem.
Jag tar gärna plats på en lista till....   :-[
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

djeen

• Ångermanland
« Svar #619 skrivet: 17 feb-13 kl 10:36 »
När lista ROSA går om skulle jag också gärna vilja vara med i denna  :D
Om det går bra :)

4-ever har bett om att vara med på rosa (numera gul) lista.
Jag kan lämna över min plats på den listan om det skulle bli för fullt (vill gärna vara kvar på den andra).

Trodde aldrig jag skulle säga de här orden, men jag har faktiskt väldigt mycket fröer nu... :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser