Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182456 gånger)

kollotrollet

• Uppland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #660 skrivet: 13 mar-13 kl 18:13 »
Grön fröpåse är nu på väg till ny mottagare ! :)
Koloniägare som vill ha höns!

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #661 skrivet: 15 mar-13 kl 11:31 »
Hallå på er.
Nu ska jag ventilera mig lite för jag e väldigt upprörd. Dels över att en person på i en annan kedja fått ett otrevligt mail och jag vill inte få ngt liknande då jag e ansvarig för dessa kedjor och dels e jag fly förbannad på posten. Grön och blå kedja e ju igång och ta i trä så går det bra för dom. Rosa och gul står stilla och jag kan bara skylla på migsjälv. Sitter och väntar på det rosa ska komma så att de i gula kan få det och att jag kan samtidigt skicka det nya rosa paketet. Men det rosa paketet har ju inte kommit!!! KAJ skickade det till min mamma för flera veckor sen och hon skickade vidare till mig. Normalt brukar det ta 3-4 vardagar för posten att komma fram och till vår box levereras breven ons el tors. Trott att breven kom för en vecka sen och har tjatat VARJE dag på min sambo att åka till postlåda. Ligger 1,5mil hemmifrån och jag har ingen bil fortfarande. Då han Äntligen hämta posten igår fanns INGET paket, inget postavi, ingenting från frökedjan. Mamma har inte fått tebax det heller så jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till?!?!?!?!
Jag försöker vara tålmodig och hoppas på att grekerna slarvat och att det kommer komma fram ändå men OM (OOOM!!) det inte gör det va faaaan gör vi då?
Ska jag skicka vidare det paketet jag sitter på och skita i att skicka dem samtidigt etc.. (behöver då ett par adresser som jag skulle fått i det försvunna brevet)..... Ska jag plocka ihop ngn med frön jag har hemma och skicka som "nytt" paket?? Ska vi lägga ihop listorna och göra en adresslista så att ALLA får igen??
Jag känner mig helt hjälplös och ansvarig och VET att ni sitter och väntar. Säkert vill ni börja förså etc etc.
Såhär ligger det till. Vill ni skälla så varsogod. :(

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #662 skrivet: 15 mar-13 kl 11:43 »
Oj, vad tråkigt med otrevliga mail och eventuellt borttappat paket!
Men det är ju inte dit fel, du gör ett fantastiskt jobb med att hålla ordning på alla listor.
Jag har väl inget förslag att komma med än kanske att det är bättre att släppa i väg det gula paketet om du har möjlighet att plocka ihop det innan det rosa kommer?
Håller tummarna att det rosa paketet kommer snart!
Trevlig helg.

4-ever

• Skåne
« Svar #663 skrivet: 15 mar-13 kl 11:48 »
Först och främst håller jag med miss Khaos! Detta är absolut INTE ditt fel!!! Du gör ett enormt jobb för att vi andra ska kunna få våra påsar i brevlådan!!!
Släpp iväg det gula paketet och om inte det rosa har kommit fram när det är färdigt så kan det väl bara fortsätt med dem som skulle fått det gula paketet?
Det är ju bara att en av de sista skriver till de gulas adresser i det rosa brevet?

Sen är det ju klart att alla vill så så mycket som möjligt, men vi skyller allt på grekerna ;)

Ha förtröstan!!! Du är enormt superduktig!!!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

djeen

• Ångermanland
« Svar #664 skrivet: 15 mar-13 kl 12:38 »
Det jag har tänkt på när det gäller försvunna fröpaket är att det kanske helt enkelt är så att det blir konfiskerat. Det är kanske inte alldeles lagligt att skicka fröer hur som helst över gränserna? Paketen är ju ofta stora och rasslar/skramlar, så det är kanske lätt att misstänka dem och undersöka vad som är i. Och är det fröer kanske det automatiskt bara sorteras bort.

Har inget belägg för det här alltså utan det är bara en tanke jag fått.

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #665 skrivet: 15 mar-13 kl 17:11 »
Håller med de andra, du gör ett jätte jobb. I värsta fall kan vi väl skicka fröer direkt till dig, och plocka ihop ett nytt rosa paket, som sen kan gå iväg. Omständigt, jo visst. Men vad göra anars, förslag?
Hälsningar lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

fastfrusen

• -
« Svar #666 skrivet: 15 mar-13 kl 17:21 »
Håller med de andra, du gör ett jätte jobb. I värsta fall kan vi väl skicka fröer direkt till dig, och plocka ihop ett nytt rosa paket, som sen kan gå iväg. Omständigt, jo visst. Men vad göra anars, förslag?
Hälsningar lilla zoo

eftersom jag redan skaffat mitt bidrag till rosa paketet skulle jag kunna skicka dom direkt till grekland nu, som byggstenar till ett nytt rosa paket, om det gamla värkligen är försvunnet..
"If you freeze in the arctic, its because you are a lazy bastard!" ;-)

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #667 skrivet: 15 mar-13 kl 19:03 »
Tack att ni e så snälla.
Jag skickar det paketet som jag har klart hemma och sen testar jag att vänta tills nästa vecka..... Har mycket fröer hemma så jag kan starta en ny påse.... Men jag hoppas det andra kommer ändå.
Det här med att skicka frön över gränser etc.... Jag tror inte ens det e fullt tillåtet inom sverige, men jag vet inte. Annars brukar mamma skicka varannan vecka en svensk tidning me en marabou choklad och hon brukar skicka massa annat "otillåtet" som alltid kommit fram. Ska kolla vilka adresser jag saknar och maila folk personligen. Handlar om typ 3 adresser.

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
« Svar #668 skrivet: 18 mar-13 kl 14:06 »
VAR är den blå listan?  Är fröerna på väg någonstans eller vad händer?

4-ever

• Skåne
« Svar #669 skrivet: 20 mar-13 kl 12:01 »
Undrar var alla fröer är???
Har alla påsar stannat upp???
Vart isåfall???
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

grisslan

• Skåne
« Svar #670 skrivet: 20 mar-13 kl 12:07 »
Undrar var alla fröer är???
Har alla påsar stannat upp???
Vart isåfall???
Bra fråga....
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #671 skrivet: 20 mar-13 kl 12:43 »
Ni som är med på respektive lista, varför inte kopiera in er lista och lägga in sista kända ställe och datum? Då är det enklare att se var påsen eventuellt fastnat. Jag börjar med gul.  :)

GUL
KAJ
Travelhorses
Mayla
Sparxxx
Djeen
Vicky-g
Javill
Grekland

Den gula påsen är i Grekland eller på väg till KAJ.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

flashing22

• Småland
« Svar #672 skrivet: 20 mar-13 kl 15:23 »
..undrar också var den BLÅA listan tagit vägen???
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #673 skrivet: 20 mar-13 kl 16:05 »

..undrar också var den BLÅA listan tagit vägen???

Hos AnnaC89 eller JonasfrånBackfors gissar jag på.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

4-ever

• Skåne
« Svar #674 skrivet: 20 mar-13 kl 16:21 »
Såhär ser ju "vår" lista ut.
Och med tanke på att vi inget har fått höra om AnnaC89 fick iväg paketet så misstänker jag att det är kvar där.
DOCK ska hon ju vara hemma idag!
Jag hoppas att det går iväg fort som attan rent då så att vi andra kan få se påsen innan det är midsommar!

BLÅ
AnnaC89    SENAST AVHÖRT 10/3 Landat här, men sen tyst!
Jonas från Backfors
Lena i fjollträsk
Svartorkidée
4-ever
Ingela o Peter
Uffe & Anette
Bonntösen
Flashing22
Grekland

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #675 skrivet: 20 mar-13 kl 16:44 »
Såhär ser ju "vår" lista ut.
Och med tanke på att vi inget har fått höra om AnnaC89 fick iväg paketet så misstänker jag att det är kvar där.
DOCK ska hon ju vara hemma idag!
Jag hoppas att det går iväg fort som attan rent då så att vi andra kan få se påsen innan det är midsommar!

BLÅ
AnnaC89    SENAST AVHÖRT 10/3 Landat här, men sen tyst!
Jonas från Backfors
Lena i fjollträsk
Svartorkidée
4-ever
Ingela o Peter
Uffe & Anette
Bonntösen
Flashing22
Grekland

Mig har kuvertet åtminstone inte nått.

4-ever

• Skåne
« Svar #676 skrivet: 21 mar-13 kl 23:42 »
Mig har kuvertet åtminstone inte nått.
Stryk mig från listan, om och när kuvertet kommer fram.
Känner att det blir långt fram i tiden och jag har vad jag "behöver" ändå
De som är efter mig kan då förhoppningsvis få kuvertet snabbare!  ::)

4-ever

• Skåne
« Svar #677 skrivet: 25 mar-13 kl 00:07 »
Måste bara fråga... har alla i alla listor fått munhäfta????
Förlåt för mitt bordusa uttalande.. men det känns.... dött  :-[

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #678 skrivet: 25 mar-13 kl 06:23 »
Nu fick jag precis paketet från blå listan! Jag ska bara ut till djuren och sen sätter jag mig direkt ner och pillar ut de frön jag vill ha så jag hinner skicka paketet vidare till Lena redan idag!
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #679 skrivet: 25 mar-13 kl 06:25 »
Bra då kommer då håller jag mig beredd.  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

214 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser