Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny frökedja, byta fröer  (läst 182789 gånger)

michel021

• Västmanland
SV: Ny frökedja, byta fröer
« Svar #800 skrivet: 06 jun-13 kl 20:13 »
Jag skulle oxå vilja vara med. Jag har ca 20st olika frön. Hur många av varje sort ska man lägga?
Jag har svenska/nordiska ärtor/bönor om någon vill ha de och svenska/nordiska lökfrön sen har jag massa blandat av tomat,chili,sallad och örter mm

Anemona

• Grönavågare i sta'n, singel
    • Skåne
« Svar #801 skrivet: 11 jun-13 kl 22:38 »
Är det en sommarlista på gång nu?  :D

Jag är definitift med på det! Har skickat nytt mail med min adress...
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Anemona

• Skåne
« Svar #802 skrivet: 25 jun-13 kl 19:00 »
Hallå....? Var blir detta av?  ???
Gillar: ekologiskt - kreativitet - självhushållning - samverkan - byteshandel/ second hand

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #803 skrivet: 12 jul-13 kl 17:31 »
Ja, hallå alla.
Detta blev ALDRIG av. Jag trollade bort mig själv och begravdes av jobb och glömt allt vad frökedja och vad jag själv heter. Detta till stor besvikelse för er som väntat. Jag ber om ursäkt.
Det blir MASSA nya kedjor till sena hösten inför nästa odlings säsong. Nu e det för sent att skicka fröer.
Men jag har en fantastisk nyhet.
Mins ni det där paketet som försvann i feb-mars??? ..... Det trilla ner i brevlådan för 2 veckor sen. Oöppnad och frankerad i februari. Hur sjukt e inte det???

Nu mitt i sommarren, hur mår ni alla hur går odlingarna? Hos mig var nyheterna iår majs och solros. Skitlätt visade det sig. Tomater, gurkor, kryddor, squash och paprikor har jag ätit i ett par veckor och nu e det aubergine jag väntar på att bli klara.

Hoppas ni har det bra allihopa och att ni alla vill vara med igen när kedjorna startar!!!!

Caija

• Västergötland
« Svar #804 skrivet: 18 jul-13 kl 10:18 »
Jag är med till nästa omgång!

Jag fick satt gurkor, lite grekisk ruccola som jag inte vågat smaka ännu ^^ massor av mina paprikor har vuxit upp, men bara en har frukt änsålänge. Och sen för en månad sedan från ena dagen till andra så fick jag ett spinn-angrepp som stod härliga till, så nu är det daglig sprayning med vatten och några dagar i veckan med såpvatten... Nåja, man lär sig alltid något! :D
Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

Anemona

• Skåne
« Svar #805 skrivet: 21 jul-13 kl 12:33 »
Ja, man undrade vad som hänt... ???

Jag är som sagt gärna med på en ny runda, meddela gärna när det kör igång!  :)

Har en del kryddor, några bönor och grekiska tomater på gång..  :) Kom igång sent pga sen sådd, men hoppas det ska hinna bli något innan hösten :) Tyvärr vill inte min lavendel gro...har provat två omgångar, men inget händer..

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #806 skrivet: 03 aug-13 kl 19:02 »
Jag är med på en ny runda
Sommriga och jordiga hälsningar Lilla Zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Erna113

« Svar #807 skrivet: 04 aug-13 kl 20:57 »
 Jag är gärna med oxå...

talvetalve

• Uppland
« Svar #808 skrivet: 19 aug-13 kl 21:54 »
Jag är väldigt gärna med!

Savonit

• -
« Svar #809 skrivet: 19 aug-13 kl 22:30 »
Detta låter kul vad innebär det?

maimiti

• Västergötland
« Svar #810 skrivet: 27 aug-13 kl 18:31 »
När det är dags är jag självklart intresserad av att vara med. Har redan samlat ihop lite fröpåsar som får sprida glädje hos någon annan.

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #811 skrivet: 29 aug-13 kl 09:04 »
Å jag vill såklart vara med på nästa runda! :-)

vicky-g

• Västmanland
« Svar #812 skrivet: 10 sep-13 kl 09:32 »
Jag med, jag med....  ;D

Självklart vill jag vara med när det kör igång igen. Tycker det borde rulla året om.  ;D

Samlar för fullt ihop frön från det jag odlar och funderar över vad jag mer har som kan få åka vidare.

Kan även meddela att Santorini tomaten verkligen har älskat att bo i en Earth box ute i sommar, så mycket att de tryckte undan de andra två sorterna. Fått dundermycket tomater på den. Sub Artic Plenty har däremot inte gått... undrar om det var för varmt för den.

Judit

• Småland
« Svar #813 skrivet: 19 sep-13 kl 09:37 »
Hej,
Jag är rätt ny här och än så länge har jag inga fröer, men hur går jag till väga för att få vara med här?

kollotrollet

• Uppland
« Svar #814 skrivet: 12 okt-13 kl 16:16 »
Hej !
Jag vill vara med när nästa frökedja startar. I år har allting gått jättebra utom morötterna. Tredje omgången jag satte gav resultat men dom har inte hunnit bli tillräckligt stora. Synd.
Det är fortfarande lite olika kålsorter och purjolök kvar i landen. Annars är allt skördat. Vi fick i alla fall en brittsommarvecka i Stockholm. I morse var det frost igen. Nu får man börja planera inför nästa odlarsäsong.

:)
Koloniägare som vill ha höns!

mimsan

• Planterar gärna träd
    • Skåne
« Svar #815 skrivet: 17 okt-13 kl 10:55 »
Jag är också gärna med på frökedja.
Alltför konsekvent är inte trovärdigt.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #816 skrivet: 21 okt-13 kl 08:20 »
Hej,
Jag är rätt ny här och än så länge har jag inga fröer, men hur går jag till väga för att få vara med här?

Det är väldigt enkelt. Man tar ur unj så mycket frö man stoppar i. Om du inte har fröerhemma så gör som jag och köp några på tex runobergs. Jag stoppade vid något tillfälle i 3-4 påsar oöppnade med fröer som jag redan hade så kunde jag ta lite fritt från alla fröer =)
Jag gillar att var ai slutet på frölistan för många gånger blir det att man stoppar i fler fröer än man tar ur så paketet kan vara jättefullt med kul grejor mot slutet =)

om man vill så lägger man i ett extra frimärke el peng till när paketet i slutändan ska skickas söderöver då hon som sköter frökedjan bor utomlands och ska ha paketet sist

Många öppnar bara paketet försiktigt och tejpar igen och sätter en ny adresslapp på bara för att spara porto.

lycka till =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #817 skrivet: 21 okt-13 kl 08:20 »
Hoppar på jag =) och som vanligt vill jag vara bland dom sista gärna sist på listan innan grekland =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

grisslan

• Skåne
« Svar #818 skrivet: 08 nov-13 kl 22:39 »
Börjar bli dax att dra igång igen...
Jag sitter här hungrigare än nånsin på fröer med ett överfullt förråd som bara väntar på nya ägare!!!! :)
Kom du levandes i hamn var det inget hårt vädeer.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #819 skrivet: 09 nov-13 kl 00:19 »
Börjar bli dax att dra igång igen...
Jag sitter här hungrigare än nånsin på fröer med ett överfullt förråd som bara väntar på nya ägare!!!! :)

Jag är också redo! Har redan börjat kolla på fröföretagens hemsidor så nog kliar det i fröfingrarna alltid.  ;D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

259 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser