Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dags att slänga ut TVn ur sovrummet?  (läst 14279 gånger)

Humle

• Västerbotten
SV: Dags att slänga ut TVn ur sovrummet?
« Svar #20 skrivet: 15 sep-11 kl 12:19 »
Varför ska man börja och lyssna på någon som skriver typ trettioelva inlägg per minut som du, christinag?
Jag menar: hur mycket matnyttigt genomtänkt kan det finnas i sådana blitzkrieg-inlägg?  ???
Kommer från rätt käft måste jag säga.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Anders G.

• -
« Svar #21 skrivet: 15 sep-11 kl 13:13 »
Nu skall vi inte vara sådana. I ämnen där jag har insikt ser jag att allt det CristinaG skriver är uppåt väggarna fel, ogrundat, ofullständigt och okunnigt. Sannolikheten att en skribent som skriver så mycket skulle ha fel om allt annat också är väl upp till var och en att bedöma. Jag har min bedömning klar.

Jag är lite synsk; detta inlägg är snart raderat och jag har fått ytterligare en varning för "otrevlig ton".

christelle

• Blekinge
« Svar #22 skrivet: 15 sep-11 kl 15:09 »
Nu skall vi inte vara sådana. I ämnen där jag har insikt ser jag att allt det CristinaG skriver är uppåt väggarna fel, ogrundat, ofullständigt och okunnigt. Sannolikheten att en skribent som skriver så mycket skulle ha fel om allt annat också är väl upp till var och en att bedöma. Jag har min bedömning klar.

Jag är lite synsk; detta inlägg är snart raderat och jag har fått ytterligare en varning för "otrevlig ton".

´

Ja det blir du säkert och det har inte mycket med att göra att du är synsk utan mer om att du inte tolererar åsikter som inte är eller överensstämmer med dina. Tycker man ska få diskutera och inte bli hängd för att man "tycker fel" eller ens om man har fel. Fel bemöter man med sakargument och motbevis inte genom personangrepp. Därför är det svårt att förstå varför du hackar på christinag utan att argumentera i sakfrågan. Tycker det liknar mobbing. Ledsamt. :(
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #23 skrivet: 15 sep-11 kl 15:20 »
´

Ja det blir du säkert och det har inte mycket med att göra att du är synsk utan mer om att du inte tolererar åsikter som inte är eller överensstämmer med dina. Tycker man ska få diskutera och inte bli hängd för att man "tycker fel" eller ens om man har fel. Fel bemöter man med sakargument och motbevis inte genom personangrepp. Därför är det svårt att förstå varför du hackar på christinag utan att argumentera i sakfrågan. Tycker det liknar mobbing. Ledsamt. :(

Då krävs det att det finns något att argumentera, det är svårt när det koms med galimattiaspåståenden stup i kvarten utan någon argumentation bakom.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

christelle

• Blekinge
« Svar #24 skrivet: 15 sep-11 kl 15:51 »
Då krävs det att det finns något att argumentera, det är svårt när det koms med galimattiaspåståenden stup i kvarten utan någon argumentation bakom.
Som sagt ledsamt att christinag inte kan få skriva och tycka utan att bli utsedd till hackkyckling - vi är rätt många på detta forum som inte alltid har på fötterna innan vi yttrar oss men vad gör det om det för diskussionen framåt?

Just_me

• Småland
« Svar #25 skrivet: 15 sep-11 kl 15:54 »
Som sagt ledsamt att christinag inte kan få skriva och tycka utan att bli utsedd till hackkyckling - vi är rätt många på detta forum som inte alltid har på fötterna innan vi yttrar oss men vad gör det om det för diskussionen framåt?

Ja, jag tycker det är viktigt att man får framföra åsikter även om man inte sitter på en "faktabank" i saken, hur ska man annars lära sig nått?
Alla har åsikter om allt, ibland upptäcker man att man har fel, ibland visar det sig att man haft rätt :) Thats life!

bondobjekt

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 15 sep-11 kl 16:19 »
Jag tycker vi ska arrangera ett slag med högrepar och andra utstyr så kan de som överlever få fortsätta på forumet. Nån som har en lerig åker? Är väldigt förvånad då jag som nykomling tyckt att det är bra stämning här och att vi respekterar varandra.

Tännlappen

• -
« Svar #27 skrivet: 15 sep-11 kl 16:45 »

Tjaaa...en varning i veckan eller brevlådan full av varningar krävs nog om man ska bli eller är forumsveteran  :o   ;D . Onödigt hoppa på ChristinaG,klart hon ska skriva,bara bra så det blir blandade åsikter,sedan kan man själv sålla om man så vill.  8) .

Om TV tycker jag det är vansinne att ha en burk i varje rum,fördelen med endast en TV är att alla i familjen lär sig konflikthantering i hemmet(om bråk uppstår om program att se >:D) och inte gömmer sig i ett rum med burk.Dessutom bra för miljön att inte köpa apparater i onödan.   8)

Just_me

• Småland
« Svar #28 skrivet: 15 sep-11 kl 16:49 »
Jag tycker vi ska arrangera ett slag med högrepar och andra utstyr så kan de som överlever få fortsätta på forumet. Nån som har en lerig åker? Är väldigt förvånad då jag som nykomling tyckt att det är bra stämning här och att vi respekterar varandra.

Jag tycker alternativ är ett forum med ovanligt god stämmning och ton :)
Är inne på många forum och hör och häpna men Bröllopstorget är absolut värst XD
Det kommer alltid finnas trådar där folk hettsar upp sig men man får ta det med en nypa salt.
Jag själv kan skriva helt galet arga inlägg om jag är på dåligt humör :P Föga vet den som blivit påhoppad att jag kanske just haft den värsta dagen i mitt liv, hehe.

christelle

• Blekinge
« Svar #29 skrivet: 15 sep-11 kl 18:26 »
Jag tycker alternativ är ett forum med ovanligt god stämmning och ton :)
Är inne på många forum och hör och häpna men Bröllopstorget är absolut värst XD
Det kommer alltid finnas trådar där folk hettsar upp sig men man får ta det med en nypa salt.
Jag själv kan skriva helt galet arga inlägg om jag är på dåligt humör :P Föga vet den som blivit påhoppad att jag kanske just haft den värsta dagen i mitt liv, hehe.
Håller med - det brukar vara bra stämning för det mesta även om man inte är överens men det är inte första gången christinag blir påhoppad därav min reaktion. Mobbning är inte okay  :(

Anders G.

• -
« Svar #30 skrivet: 15 sep-11 kl 18:51 »
Jag struntar fullständigt i ChristinaGs åsikter. Hon får tycka vad hon vill. Jag blir upprörd av alla faktafel hon oförbätterligt sprider ikring sig.

Just_me

• Småland
« Svar #31 skrivet: 15 sep-11 kl 18:54 »
Jag struntar fullständigt i ChristinaGs åsikter. Hon får tycka vad hon vill. Jag blir upprörd av alla faktafel hon oförbätterligt sprider ikring sig.

Finns inte nån på nätet som inte sprider fakta fel.
Därför är det bra att läsa ordentligt och skriva ordentligt.
Man borde sätta ett tecken för "Åsikt" och ett för "Fakta"... då skulle vi slippa bli galna när nån har fel :)

pålle

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 15 sep-11 kl 19:05 »
Varför ska man börja och lyssna på någon som skriver typ trettioelva inlägg per minut som du, christinag?
Jag menar: hur mycket matnyttigt genomtänkt kan det finnas i sådana blitzkrieg-inlägg?  ???
Och du är dej lika som måste va  broduktig jävla cyber runkare .
« Senast ändrad: 15 sep-11 kl 19:52 av pålle »

christelle

• Blekinge
« Svar #33 skrivet: 15 sep-11 kl 19:23 »
Vadådå är detta forum ett faktablad utgivet av någon myndighet med krav på vetenskaplighet  ???  Låt folk vara ifred om du inte ens kan skriva ut varnånstans alla faktafel finns och bemöta dessa (om det nu spelar dig så stor roll).

jenses

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 15 sep-11 kl 19:34 »
Och du är dej lika som måste va  broduktig jävla cyber runkar .

to all my friends...

Rödskägg

• Småland
« Svar #36 skrivet: 15 sep-11 kl 19:47 »
Jag har ett par jävligt leriga och våta åkrar, och säkert ett hundratal redskap av typen högrepar, spadar skyfflar mm. Det här kan bli riktigt j >:D a roligt och definitivt nästa "klickmonster" på You-tube.

BTW vad jag kan se har Jenses skrivit fler inlägg än Christinag, Kvalitet för kvantitet?
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

knodden.

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 16 sep-11 kl 10:14 »
Och du är dej lika som måste va  broduktig jävla cyber runkare .

;D ;D ;D

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #38 skrivet: 23 dec-11 kl 00:51 »
Kan bara säga att göra mig av med TVn var riktigt skönt. Tror inte jag haft tv på 5 år lyssnar på p1 om jag vill ha koll på läget. Sen finns ju SVT play. Gjorde det i samma veva som jag flyttade ut på landet. Funderar på att skippa internet när jag flyttar nästa gång. Bara använda det på bibloteket. Då skulle man ha så mycket tid och kreativitet.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #39 skrivet: 23 dec-11 kl 01:35 »
fattar ärligt talat inte vad tvn har i sovrummet att göra, om man inte osver, har man sex, har man inte sex läser man en bok jag ser vårt sovrum just som ett sovrum inget ställe där man ksa ligga och fördriva tiden bara vilket tvn är till för.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

297 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser