Hej på er!
Jag och min fru driver i Kivik en internetbutik/café för hälsokost med ekologisk kärleksfull inriktning och har sedan tidigare lån hos jakbanken. Nu befinner vi oss i den prekära situationen att saker och ting har gått FÖR bra, och vi ligger efter i betalningar eftersom vi inte lyckats hantera den stora efterfrågan på våra produkter, och många som skall betala oss har varit dåliga på att göra detta i tid. Vi ligger med andra ord i ofas. Emellertid har vi nu fått kontakt med Almi, som tillsammans med en annan bank vill hjälpa oss, så att vi kan fortsätta expandera vår verksamhet och nå ut till fler med fantastiska ekologiska varor och personlig service. Dock vill då banken att vi lägger över våra lån hos dem (vilket vi egentligen inte önskar eftersom vi gillar JAK, men vad gör man när saker och ting ställs på sin spets?) och det vi då också behöver är att få ut vårt eftersparande relativt snabbt. Men, eftersom den ursprungliga amorteringstiden är tom januari 2015, så behöver vi lägga in sparpoäng för att få ut pengarna innan dess.
Min fråga är därför om någon sitter på oanvända sparpoäng hos JAK, och skulle kunna tänka sig att stötta oss och vårt familjeföretag? Utan att överdriva kan jag säga att vi skulle vara evigt tacksamma!