Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Inte lägga ner, men jag har lite idéer!!  (läst 5693 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Inte lägga ner, men jag har lite idéer!!
« Svar #20 skrivet: 28 sep-11 kl 12:54 »
Det finns efterfrågan hos en del grupper på sånna event fast med deras teman .
Tex transor , bdsm , swingers klubbar mm mm

Är du öppensinnad så gå in på tex qx.se eller darkside.se och på bdsm forum o fråga folk vad dom tycker .
Just lokaler o kul saker att göra som "udda" har jag sett stor efterfrågan på .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #21 skrivet: 28 sep-11 kl 14:19 »
Det ligger nog mycket i det, för ju färre som vill/vågar jobba med något desto bättre marginal kan du få och med en sådan målgrupp så har du redan eliminerat en massa konkurrenter på walkover.

Existens?

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 28 sep-11 kl 16:49 »
Hon framförallt ett problem, om man som vad jag tänkte ska vara ute i naturen.
Och det var tillgången till wc och rinnande vatten (kallt OCH varmt!)

Dom har verkligen dille på det där med kallt och varmt vatten.. Det verkar vara ett mantra dom rabblar på miljökontoren, dag ut och gad in..

Jojje

• Återvinning skall det va, annars kan det kvetta!
    • Dalarna
    • http://jojjesblog.blogspot.com/
« Svar #23 skrivet: 28 sep-11 kl 18:06 »
Okej!

Vad sägs om: "Småland Adventure . Vildmarkscatering"?
Catering ute i vildmarken/skogen/berget (ja, ni fattar!)
Lite macho och rustikt, ex. Julbord med öppen brasa och servering inne (eller ute) i en tipi/kåta?

Om jag inte minns fel så läste jag att i Habo kommun har en arbetslös, barnledig pappa börjat med studiecirklar.
"Barr i maten"
Folk tar med sig mat och lagar över öppen eld, en gång i veckan, i alla väder. Ungarna ääälskar det!
Kanske något att utveckla.

Lars Pers Maria

• -
« Svar #24 skrivet: 29 sep-11 kl 23:25 »
Sök projektstöd för din idé. Titta på din länsstyrelses hemsida vad som gäller hos dig. Låt säga att du ska göra en marknadsundersökning i närområdet (som kan vara stort) och se vad som finns som liknar det du vill göra. Du vill undersöka möjligheterna att utöka firman med vildmarkscatering mm. Sök pengar värt en halvtidslön i ett halvår eller så. Som eget kapital lägger du tid. Varje timme är värd 175 kr tror jag. Allt annat; besök hos andra, milpengar, kostnad för att ta fram ritningar på mobilt kök, toa, marknadsföringsstrategi mm får du i bidrag. Vanligtvis. Ring o fråga!

Länsstyrelserna, Jordbruksverket/EU har MASSOR av pengar. Det gäller bara att hitta på nå't trovärdigt att söka för.

Finns du i ett Leader-område? Då kanske någon av föreningarna i närheten kan vara projektägare för ett Leader-projekt och du kan vara projektledare. Då finns också ganska mycket pengar att söka under flera år. Titta på: http://www.sjv.se/amnesomraden/mojligheterpalandsbygden/leadersautvecklardudinhembygd.4.6a459c18120617aa58a80006611.html

Jag har getgård med ostproduktion men tänker utöka med naturturism. Vet vad jag ska göra men man ska ju söka de bidrag som finns så då får det bli projektstöd för att komma fram till hur jag ska göra.
Lycka till!
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser